ESET: zagrożenia internetowe IV 2012
2012-05-22 11:52
Lista zagrożeń IV 2012 wg laboratoriów ESET © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: ESET: zagrożenia internetowe III 2012
Eksperci z firmy ESET podkreślają, że wspomniane oszustwa nie należą do wyszukanych, ani też nie są niczym nowym, jednak zbliżające się mistrzostwa w piłce nożnej mogą wpłynąć na nagły wzrost liczby tego typu incydentów. Szwindel polega na tym, że w sieci publikowana jest atrakcyjna cenowo oferta adresowana do kibiców EURO 2012, dotycząca wynajmu prywatnej kwatery lub hotelowego pokoju. Skuszony niską ceną internauta nawiązuje kontakt ze sprzedawcą, a następnie wpłaca zaliczkę. Po wpłaceniu stosownej kwoty na wskazane konto, kontakt ze sprzedawcą nagle się urywa. Należy podkreślić, że takie fałszywe oferty wynajmu pokoi pojawiają się nie tylko na specjalnie przygotowanych stronach WWW, ale również w dużych i znanych serwisach, takich jak booking.com.Eksperci z firmy ESET przypuszczają, że większość tego typu oszustw zostanie ujawniona dopiero po rozpoczęciu mistrzostw, kiedy zagraniczni fani piłki nożnej zjawią się na Ukrainie i w Polsce. Wtedy też niektórzy z nich będą bezskutecznie próbowali ulokować się w prywatnych kwaterach i hotelowych pokojach, za które zapłacili, ale które albo nie istnieją, albo nie były oferowane pod wynajem przez ich właścicieli.
fot. mat. prasowe
Lista zagrożeń IV 2012 wg laboratoriów ESET
Jak nie wpaść w pułapki zastawiane przez oszustów w sieci? Eksperci z firmy ESET radzą sprawdzać wiarygodność publikowanych w Internecie ofert. Nie jest to jednak zadanie łatwe, zwłaszcza w wypadku kwater prywatnych. Wtedy jedynym rozwiązaniem jest skontaktowanie się z urzędem danego miasta i sprawdzenie, czy dana kwatera jest wpisana do stosownego rejestru oraz czy właścicielem jest ta sama osoba, która prosi nas o zaliczkę. Niestety nie każdą ofertę można sprawdzić w ten właśnie sposób. W wypadku pokoju hotelowego weryfikacja jest znacznie prostsza. Najpierw warto sprawdzić w sieci czy dany hotel w ogóle istnieje (pomocne mogą okazać się serwisy typu tripadvisor.com), a następnie należy skontaktować się z recepcją hotelu i sprawdzić czy oferta odnaleziona w Internecie jest prawdziwa.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)