Reklama kontekstowa 2011
2012-05-28 12:15
Przeczytaj także: Reklama kontekstowa 2010
Wśród najczęściej wymienianych zalet reklamy kontekstowej znalazły się:
- Szeroki zasięg (75%)
- Dobór kontekstowy (60%)
- Łatwość kierowania przekazu do określonych grup odbiorców (58%)
- Korzystna cena (55%)
- Możliwość zakupu reklamy na wielu serwisach (43%)
- Możliwość równoczesnego targetowania przekazu kilkoma metodami (33%).
Zdecydowana większość klientów rozlicza się za reklamę kontekstową płacąc za kliknięcia (85%). Co ciekawe, 6 na 10 ankietowanych stwierdza, że CPC dla kontekstu jest nie większe niż w wynikach wyszukiwania.
W 2011 co czwarta agencja wskazała wzrost współczynnika ROI związany z kampaniami kontekstowymi, zaś zaledwie 5% wskazało na jego obniżenie. Zwrot z wydatków na reklamę kontekstową wzrósł o 4,5% w porównaniu do 2010 roku.
Sektory, w których reklama kontekstowa jest wskazywana jako najskuteczniejsza to motoryzacja, turystyka, dobra FMCG czy odzież. Finanse i ubezpieczenia, mimo iż wskazywane były o ponad 1/3 rzadziej niż rok temu, uplasowały się na 5. pozycji.
fot. mat. prasowe
Udział reklamy kontekstowej w reklamie online
Informacje o badaniu
Badanie o charakterze eksperckim zostało przeprowadzone metodą CAWI w marcu 2012 roku. Respondentami byli przedstawiciele agencji i domów mediowych, którzy w przeszłości lub obecnie współpracują z siecią Adkontekst oraz inne podmioty agencyjne aktywnie działające na rynku reklamy internetowej. Odpowiedzi udzielili specjaliści SEM z 44 podmiotów, z czego 40 realizowało w ubiegłym roku kampanie w sieciach kontekstowych i to do nich kierowano szczegółowe pytania związane z rynkiem reklamy kontekstowej w roku 2011.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)