eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPrzygotowania do Euro 2012 okiem tajemniczego klienta

Przygotowania do Euro 2012 okiem tajemniczego klienta

2012-05-31 12:14

Przeczytaj także: Ponad 70 mln złotych korzyści z Euro 2012


Jedynie 37,5% klientów uznało, że droga od wjazdu do parkingu została odpowiednio oznakowana. Podobnie droga z parkingu do budynku stadionu – 41,7% pozytywnych odpowiedzi.

Za zdecydowanie pozytywny należy uznać fakt, że 21 z 24 klientów testowych bez problemów odnalazło przystanek autobusowy (lub pętlę) w najbliższej okolicy stadionu. W niemal 2/3 przypadków odnotowano na przystankach obecność rozkładów jazdy i tras.

„Przystanek autobusowy był w odległości 100m od stacji metra przy stadionie, były tam trasy, ale nie było rozkładów jazdy”. (Charków, Ukraina)

„Przystanki komunikacji miejskiej w okolicach Stadionu były czyste, w bardzo dobrym stanie technicznym, miały aktualne rozkłady jazdy”. (Poznań, Polska)


Za to wręcz fatalnie wypadła ocena parkingów, które w połowie przypadków (parkingi zewnętrzne) i większości (parkingi kryte) okazały się być zamknięte dla kibiców. Średni wynik w tej kategorii to jedyne 15,7%. Jeśli klient nie miał możliwości wjazdu/wejścia na teren parkingu – stadion tracił możliwe do uzyskania punkty w tej kategorii.

I tak - jedynie połowa klientów testowych miała możliwość wjazdu lub wejścia na teren parkingu zewnętrznego, a w przypadku parkingu krytego – odwiedziły go tylko trzy osoby, i to wyłącznie na ukraińskich stadionach.

Wielkość parkingów zewnętrznych w większości przypadków została oceniona satysfakcjonująco. Jeśli parking zewnętrzny był już dostępny – jego oceny były pozytywne: 83,3% klientów, którzy dotarli na miejsce postoju pojazdów uznało, że było czyste, dobrze utrzymane i, co nie mniej ważne, bezpieczne. Znów słabiej wypadło oznakowanie – zaledwie 41,7% pozytywnych odpowiedzi.

Klienci, którzy dostali się na parking kryty (Donieck) ocenili go pozytywnie w kwestii czystości, działania lamp, wentylacji i zapachów, a także bezpieczeństwa i oznakowań.

Prezencja stadionów (prawie) bez zarzutu!

Najwięcej punktów w całym badaniu stadionów przyznano w kategorii wygląd – średni wynik to 81,7%.

Ogólnie wysłannicy INTERNATIONAL SERVICE CHECK byli zadowoleni z wyglądu zewnętrznego stadionu – prawie wszyscy (91,7%) uznali, że budynek był czysty i dobrze utrzymany. Nieco gorzej wypadła ocena samego otoczenia stadionów, choć ostateczny wynik i tak pozostał wysoki – 79,2% klientów powiedziało, że najbliższe otoczenie budynku było czyste i w dobrym stanie. Jeśli przy stadionie były jakieś znaki czy flagi – również oceniono je bez większych zastrzeżeń. Nie zmienia to faktu, że co czwarty klient testowy miał problem ze znalezieniem drogi do wejścia do budynku stadionu, a co ósmy stwierdził, że droga ta ani nie była czysta, ani dobrze utrzymana.

Ostatni punkt badania stadionów stanowił bardzo ważny element z perspektywy kibiców, ponieważ dotyczył dostępności informacji. Jedynie piętnastu z dwudziestu czterech klientów testowych odnalazło plan stadionu, by móc sprawdzić swoją aktualną pozycję oraz zobaczyć, co jeszcze można znaleźć na terenie obiektu. Tak niski wynik został podyktowany m.in. tym, że dużo plansz nie zawierało informacji tzw. „tu jesteś”. Poza tym nie wszyscy klienci zostali wpuszczeni na teren stadionu, a przez to znalezienie planu było niemożliwe, a na części stadionów tego typu plansza nie była w ogóle dostępna (8 przypadków).

„Nie miałem możliwości wejścia na teren parkingu i stadionu”. (Wrocław, Polska)

„Nie znalazłem żadnego planu stadionu”. (Charków, Ukraina)


Jeśli plan był dostępny i klienci mogli go ocenić – trzech na czterech uznało, że plansza była czysta i w dobrym stanie technicznym.

Wysoce negatywny okazał się też fakt, że przy stadionach brakowało wskazówek dotyczących transportu publicznego – tylko 8.3% klientów znalazło takie informacje! Być może organizatorzy nie pomyśleli o tego typu tablicy, a to duży błąd. Należy przecież przyjąć, że w czasie Mistrzostw Europy kibice dość często będą korzystać ze środków komunikacji miejskiej.

„Nie odnalazłem na terenie stadionu informacji o korzystaniu z transportu publicznego”. (Poznań, Polska)

„Nie widziałem żadnych takich informacji”. (Lwów, Ukraina)

poprzednia  

1 2 3 4 ... 9

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: