eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPrzygotowania do Euro 2012 okiem tajemniczego klienta

Przygotowania do Euro 2012 okiem tajemniczego klienta

2012-05-31 12:14

Przeczytaj także: Ponad 70 mln złotych korzyści z Euro 2012


Klienci testowi zauważyli także brak informacji o samym programie turnieju UEFA EURO 2012. Niestety, w zdecydowanej większości przypadków (79,2%) badacze nie znaleźli żadnych wskazówek mówiących m.in. o terminach odbywających się na stadionie meczów, drużynach biorących udział czy godzinach rozpoczęcia poszczególnych wydarzeń.

Tajemniczy klient prywatnie o stadionach

Na koniec INTERNATIONAL SERVICE CHECK poprosiło klientów testowych o wyrażenie trzech osobistych ocen dotyczących: wyglądu stadionu, dostępnych informacji oraz sytuacji parkingowej. Należy wziąć pod uwagę, że opinie te bazują tylko i wyłącznie na osobistych odczuciach osób przeprowadzających badanie.

I tak - wygląd stadionów oceniono wysoko – aż 54,2% klientów uznało, że jest doskonały, kolejne 29,2%, że przeciętny. Pozostałe oceny nie były już pozytywne: 12,5% oceniło wygląd stadionu poniżej przeciętnej, a 4,2% - niesatysfakcjonująco.

„Stadion sprawił na mnie wrażenie niegotowego na przeprowadzenie tak dużej imprezy sportowej. Na stadionie oraz wokół niego ciągle trwają prace wykończeniowe. Dach budynku był w trakcie mycia podczas mojej wizyty”. (Poznań, Polska)

„Brak jakiejkolwiek dostępnej i użytecznej infrastruktury”. (Warszawa, Polska)

„Plac budowy, mnóstwo materiałów budowlanych”. (Lwów, Ukraina)

„Stadion wciąż w budowie”. (Kijów, Ukraina).


Jedna z niewielu pozytywnych opinii brzmiała następująco:

„Kompleks sportowy i jego najbliższe otoczenie były czyste i zadbane, dobrze utrzymane. Swobodnie przejechałem przez bramkę na parking i zaparkowałem tam samochód. Teren parkingu przed stadionem wyglądał czysto, było tam sporo pracowników i ogrodników zajmujących się drzewkami, trawą itp. Wszystkie kasy biletowe były otwarte; strefa z jedzeniem była również dostępna. Była tam też kawiarnia, muzeum i sklep z pamiątkami wewnątrz strefy stadionu. Cały teren był doskonale oznakowany – były też tablice z informacjami o stadionie w różnych językach”. (Donieck, Ukraina)

Ocena dostępności informacji w okolicy stadionu wypadła fatalnie. Tylko jedna osoba (z dwudziestu czterech) oceniła ją na wysokim poziomie. Połowa tajemniczych klientów stwierdziła, że poziom informacji przy stadionie był przeciętny, 16,7% - poniżej przeciętnej, a aż 29,2%, że niesatysfakcjonujący.

„Brak jakichkolwiek informacji”. (Lwów, Ukraina)

„Brak znaków informacyjnych, oznaczeń wjazdów i parkingów”. (Poznań, Polska)


Sytuację parkingową przy stadionie również oceniono na zróżnicowanym poziomie: 16,7% klientów uznało, że jest ona doskonała, i tyle samo, że niesatysfakcjonująca. Pozostałe głosy rozłożyły się na ocenę przeciętną (37,5%) oraz poniżej przeciętnej (29,2%).

„Parking bardzo zadbany, jednak uważam, że jego wielkość jest niewystarczająca”. (Poznań, Polska)

„Parking niedostępny dla Kibiców. Parking kryty nie oddany do użytku”. (Kijów, Ukraina)


Reasumując część badania poświęconą stadionom: niestety na miesiąc przed rozpoczęciem Mistrzostw Europy sytuacja w okolicach stadionów nie była pozytywna. Brak możliwości wejścia, nadal trwające prace budowlane, brak oznaczeń, informacji istotnych z punktu widzenia kibiców czy w końcu brak dostępu do parkingu – wszystkie te elementy składają się na stwierdzenie, że stadiony nie były przygotowane do tak ważnej imprezy, jaką jest EURO 2012.

Drugie miejsce dla gdańskiego punktu informacyjnego


Wizyty w punktach informacji turystycznej miały bardzo podobny przebieg do standardowych wizyt testowych przeprowadzanych w sklepach czy punktach obsługi. Zadaniem klienta testowego było udanie się do wskazanej placówki, ocena jej wyglądu na zewnątrz i wewnątrz, ocena wyglądu i zachowania pracowników oraz przeprowadzenie konsultacji na wskazany temat. W tym wypadku klienci testowi zostali poproszeni o okazanie zainteresowania noclegiem na czas Mistrzostw Europy, a także o uzyskanie informacji na temat Strefy Kibica.

Średni ogólny wynik osiągnięty przez wszystkie odwiedzone placówki nie był imponujący –jedynie 69,6% możliwych do zdobycia punktów. Najlepiej oceniono ogólny wygląd placówek, najsłabiej dostępność materiałów związanych z ME. Za samą obsługę klientów placówki uzyskały średni wynik na poziomie 66%.

fot. mat. prasowe

Średni wynik osiągnięty przez poszczególne placówki

Średni ogólny wynik osiągnięty przez wszystkie odwiedzone placówki nie był imponujący


poprzednia  

1 ... 3 4 5 ... 9

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: