Internet w Polsce I-III 2012
2012-06-01 08:43
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja to 55,6%.
Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015
Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w okresie od stycznia do marca 2012 roku 70,60 proc. ankietowanych deklarowało, że korzystało z niego codziennie lub prawie codziennie, a 20,50 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego powyżej 5 lat (55,30 proc.) oraz od 3 do 5 lat (22,50 proc.).fot. mat. prasowe
Zwyczaje internautów I-III 2012
Zwyczaje internautów I-III 2012 - tabela
Większość ankietowanych korzystała z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło średnio 96,40 proc. respondentów) lub pracy (23,50 proc.).
Z danych wynika, że rozkład internautów ze względu na płeć jest równy, czyli 50 proc. z nich stanowili mężczyźni, a 50 proc. kobiety. Jeśli zaś chodzi o wiek, wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (39 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (28 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 27 proc., a 60 lub więcej lat - 5 proc.
fot. mat. prasowe
Rankingi portali internetowych I-III 2012
Rankingi portali internetowych I-III 2012 - tabela
Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (40 proc.), następnie z wyższym (28 proc.), a na końcu z podstawowym (15 proc.) i zasadniczym (17 proc.).
W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 61,40 proc. respondentów, a tuż za nim z 52,70 proc. znajduje się Allegro. Na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 41,30 proc. wskazań, a na ostatniej pozycji natomiast znalazła się witryna Wikipedia z 12,20 proc. wskazań.
Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca, kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 90,60 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 65,80 proc., a na trzecim YouTube z 58,10 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się onet.pl, Wirtualna Polska, nk.pl oraz facebook.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajęła witryna gadu-gadu.pl z 29,50 proc. wskazań.
Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie styczeń – grudzień 2011 roku.
Przeczytaj także:
Internet w Polsce I-III 2015
![Internet w Polsce I-III 2015 [© gpointstudio - Fotolia.com] Internet w Polsce I-III 2015](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/internauci/Internet-w-Polsce-I-III-2015-158835-150x100crop.jpg)
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
internauci, badania internautów, użytkownicy internetu, NetTrack, Internet w Polsce
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)