Jest praca w turystyce
2012-06-01 13:53
Praca w hotelu © stefanolunardi - Fotolia.com
Przeczytaj także: Euro 2012 a praca w hotelarstwie i turystyce
Dane portalu Pracuj.pl potwierdza także branża hotelarska. Badanie przeprowadzone przez eholiday.pl, Instytut Hotelarstwa i miesięcznik „Hotelarstwo” pokazuje, że niemal trzy czwarte (73%) badanych uważa, że rok 2012 będzie dla nich dobry lub bardzo dobry. Przeciwnego zdania jest 10% ankietowanych, a 17% uznało, że bieżący rok będzie „taki sam jak zwykle”. Również przedstawiciele branży turystycznej, w tym jeden z największych touroperatorów ITAKA, odnotowali wzrost zatrudnienia (ITAKA o 8%).Promocja Polski przynosi efekty
Zdaniem Katarzyny Domagały, specjalistki ds. HR w Qubus Hotel Management Sp. z o.o., wzrost liczby ofert pracy w branży hotelarskiej w dużej mierze wynika z dużej rotacji pracowników i konieczności zapewnienia płynności zatrudnienia. Nie jest natomiast uzależniony od wydarzeń kulturalnych czy sportowych odbywających się w miastach, w których funkcjonują obiekty sieci Qubus Hotel, nawet o takim znaczeniu jak Euro 2012. Jak jednak zauważa Aleksandra Konarska, Assistant to General Manager w Polonia Palace Hotel, wpływ na zwiększone zapotrzebowanie na pracowników w branży hotelarskiej ma też rosnąca atrakcyjność biznesowa i turystyczna polskich miast, przede wszystkim stolicy: - Promocja Warszawy za granicą przynosi efekty, a co za tym idzie więcej gości potrzebuje usług hotelarsko-konferencyjno-gastronomicznych. Dla przykładu, w czasie Euro 2012 będziemy mieć porównywalną liczbę gości w hotelu, jak zazwyczaj w sezonie wysokim – mówi Aleksandra Konarska.
fot. stefanolunardi - Fotolia.com
Praca w hotelu
Aktualnie dla branży hotelarskiej i turystycznej w portalu Pracuj.pl można znaleźć oferty zarówno na stanowiska menadżerskie takie, jak: menadżer hotelu, kierownik restauracji, banquet manager czy specjalistów ds. obsługi kluczowych klientów, jak i na stanowiska liniowe tj. kucharza, kelnera, recepcjonisty czy pracownika działu sprzątającego. Marzący o tym, by łączyć pasję podróżowania z pracą mogą skorzystać z oferty jednego z bardziej ekskluzywnych przewoźników lotniczych na świecie, który szuka stewardes. W serwisie możemy znaleźć również mniej standardowe propozycje pracy, takie, jak ambasador podróży. Głównym zadaniem takiego pracownika jest testowanie ofert turystycznych oraz wystawianie opinii na blogu lub profilu w serwisie Facebook danej firmy.
Wśród najczęściej wymienianych oczekiwań wobec kandydatów na stanowiska związane z branżą hotelarską znajdziemy: wykształcenie wyższe preferowane branżowe, doświadczenie zawodowe, dobrą znajomość minimum jednego języka obcego, umiejętność nawiązywania kontaktów z ludźmi, odpowiedzialność i zorganizowanie. Ale o takich kandydatów trudno. – Oprócz kelnerów, recepcjonistek, których najczęściej poszukujemy, najtrudniej jest nam zrekrutować kucharzy do pracy na stanowiskach średniego szczebla, jak i na stanowiskach kierowniczych takich, jak Szef Kuchni. Kandydatom brakuje wiedzy praktycznej, operacyjnej np. związanej z planowaniem, rozliczaniem, zarządzaniem, znajomością obowiązujących przepisów prawa. Likwidacja wielu szkół zawodowych oraz poziom kształcenia w obecnie funkcjonujących szkołach nie gwarantuje jakości posiadanej przez absolwentów wiedzy praktycznej – zauważa Katarzyna Domagała.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)