eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyNajcenniejsze marki świata 2012 - handel detaliczny

Najcenniejsze marki świata 2012 - handel detaliczny

2012-06-04 12:20

Najcenniejsze marki świata 2012 - handel detaliczny

Najcenniejsze marki świata 2012 © fot. mat. prasowe

Marki detaliczne, które chcą odnosić sukcesy rynkowe, muszą być obecne zawsze i wszędzie na ścieżce prowadzącej konsumenta do zakupu. Potrzebę wychodzenia konsumentom naprzeciw jasno uwidoczniły wyniki siódmej dorocznej edycji badania BrandZTop 100, na podstawie którego powstaje ranking najcenniejszych marek świata. Badanie to jest realizowane przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP.

Przeczytaj także: Najcenniejsze marki świata 2011 - handel detaliczny

Czołowa marka sektora handlu detalicznego, Walmart, z powodzeniem poradziła sobie z wyzwaniami wynikającymi z „ucyfrowienia” konsumentów, którzy mają obecnie stały dostęp do jej rywali. Walmart zbudował swoją ofertę wokół wszelkich możliwych punktów kontaktu z konsumentem (tzw. touchpoints). Marka udoskonaliła obsługę klienta, oferując w swoich sklepach dostęp do bezprzewodowego Internetu, zmieniła strukturę portfela pod kątem aktywności w Internecie i w realu oraz zaoferowała posiadaczom telefonów komórkowych możliwość zamawiania towarów bezpośrednio z aparatów telefonicznych i zapłaty przy odbiorze w sklepie, jeżeli nie chcą lub nie mogą korzystać z płatności kartą kredytową.

Dzięki tej strategii Walmart przesunął się o jedno miejsce w rankingu sieci detalicznych i mimo spadku wartości o 8% zepchnął z pierwszego miejsca sieć Amazon. Wartość marki Walmart wynosi obecnie 34,4 mld USD, natomiast Amazon stracił 9% wartości, spadając do 34 mld USD.

Zlecone przez WPP badanie BrandZ Top 100, zrealizowane przez Millward Brown Optimor, pozwala wskazać 100 najcenniejszych marek świata i stworzyć ich ranking według kryterium wartości pieniężnej. Podstawą rankingu jest analiza oparta na danych finansowych w połączeniu z pomiarem siły marek w badaniach konsumenckich.

„Do wzrostu wartości marki Walmart przyczyniła się jej międzynarodowa ekspansja, w tym także na rynki Afryki, który jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się regionów – Walmart nabył tam sieć Massmart” – zwraca uwagę Peter Walshe, dyrektor ds. rankingu BrandZ w firmie Millward Brown. Atrakcyjność sektora detalicznego jest nadal wysoka. Tradycyjne sieci internetowe jak Amazon tworzą sklepy „w realu”, a firma Apple rozwinęła sieć punktów sprzedaży detalicznej, dawno zapominając o czasach, kiedy prowadziła tylko kilka flagowych sklepów firmowych. Sieć Tesco wyhamowała ostatnio tempo ekspansji fizycznej i na nowo zwróciła uwagę na jakość obsługi klienta. Sieć ta ogłosiła niedawno, że planuje zatrudnić jeszcze 8 tys. pracowników bezpośredniej obsługi klienta w samej Wielkiej Brytanii.

„Jakość obsługi staje się ważnym elementem tego, co nazywamy doświadczeniem konsumenckim (consumer experience)” – mówi dalej Walshe. „Jakość obsługi bezpośredniej w sklepach stała się w tym roku oczkiem w głowie wielu sieci handlowych, w tym takich brytyjskich gigantów jak Marks & Spencer czy Tesco, a dzięki inwestycjom w nowe technologie można wyposażyć pracowników w lepszą wiedzę. Koncepcja detalicznej obsługi wielokanałowej oznacza, że sieć zapewnia obsługę także w sytuacjach, gdy klienci robią zakupy przez Internet, jednocześnie w tym czasie, kiedy fizycznie przebywają w sklepie. Sieci takie jak John Lewis i Tesco w Wielkiej Brytanii czy Walmart w USA oferują obecnie bezpłatny bezprzewodowy Internet w swoich sklepach”.

fot. mat. prasowe

Najcenniejsze marki świata 2012

Najcenniejsze marki świata 2012 – Handel detaliczny


Informacje o badaniu
Ranking BrandZ Top 100 to jedyne badanie wartości marek na świecie, w którym uwzględnia się opinie klientów na temat kupowanych marek, w połączeniu z rygorystyczną analizą danych finansowych, wycen rynkowych, raportów analitycznych oraz profili ryzyka. Raport z badania, dostępny w Internecie, zawiera ranking oraz analizę najcenniejszych marek w kluczowych regionach świata dla 13 sektorów, w tym sektora handlu detalicznego.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: