eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyUsługi cloud computing wymagają poprawy

Usługi cloud computing wymagają poprawy

2012-06-09 00:25

Usługi cloud computing wymagają poprawy

Usługi cloud computing wymagają poprawy © rvlsoft - Fotolia.com

Firma Alcatel-Lucent przeprowadziła badania, które pozwoliły określić najważniejsze czynniki zniechęcające przedsiębiorstwa do wdrażania usług w chmurze. Są to głównie obawy dotyczące jakości tych usług, a w szczególności ich stabilności, czasu reakcji i ciągłej dostępności.

Przeczytaj także: Przetwarzanie w chmurze zdominuje ruch sieciowy

Decydenci z działów informatycznych przedsiębiorstw uznali jakość za najistotniejszy aspekt usług w chmurze, który wymaga poprawy. Na kolejnych miejscach znalazły się bezpieczeństwo, koszty i łatwość obsługi. Dane te mają duże znaczenie dla przyszłości globalnego rynku usług w chmurze, który zgodnie z przewidywaniami może wzrosnąć do 177 mld USD w 2015 r.

W przeprowadzonych niedawno badaniach wzięło udział 3886 osób, które podejmują decyzje dotyczące technologii informatycznych w średnich i dużych wielonarodowych przedsiębiorstwach z sektora zaawansowanych technologii w siedmiu krajach: Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Indiach, Korei Południowej, Tajwanie i Hongkongu.

Badania te wykazały, że z jednej strony przedsiębiorstwa z różnych sektorów szybko wdrażają usługi w chmurze, ale z drugiej — usługi w chmurze publicznej mają wiele niedociągnięć, takich jak ryzyko związane z ich dostępnością i jakością.
  • Dwie trzecie decydentów z działów informatycznych nie stosuje usług w chmurze w przypadku swoich najważniejszych aplikacji biznesowych, ponieważ obawia się o ciągłość ich dostępności
  • 46% ankietowanych uważa obecne opóźnienia w działaniu takich usług za niedopuszczalne
  • Jedna czwarta badanych wyraziła niezadowolenie z faktu, że nie ma prostych rozwiązań, które można by zastosować w przypadku niezapewnienia poziomu usług określonego w umowie SLA
  • Dwie piąte respondentów odnotowało częste lub długotrwałe przerwy w dostępności usług

Największą niechęć do technologii przetwarzania w chmurze odnotowano w sektorach finansów, ubezpieczeń, służby zdrowia i administracji publicznej, czyli tam, gdzie wydajność i bezpieczeństwo aplikacji i usług są najbardziej istotne.

fot. rvlsoft - Fotolia.com

Usługi cloud computing wymagają poprawy

Największa niechęć do przetwarzania w chmurze w sektorach finansów, ubezpieczeń, służby zdrowia i administracji publicznej

Niemniej jednak 44% badanych przedstawicieli działów informatycznych patrzy w przyszłość z optymizmem i uważa, że obecne słabe strony usług w chmurze zostaną wyeliminowane, a poziom korzystania z tych usług znacznie wzrośnie w ciągu następnych trzech lat.

Dor Skuler, wiceprezes ds. rozwiązań w chmurze w firmie Alcatel-Lucent, powiedział: „Nie wszystkie chmury są jednakowe. Typowe duże przedsiębiorstwo używa od 250 do 750 aplikacji informatycznych. Zanim więc zdecyduje się przenieść je do chmury, musi mieć pewność, że migracja przebiegnie bez problemu. Potrzebuje również gwarancji, że osiągnie oczekiwane korzyści, ryzyko jest minimalne, nowe technologie są łatwe w użyciu, a jakość usług gwarantuje umowa SLA. Operatorzy telekomunikacyjni mogą spełnić te oczekiwania. Koordynując i optymalizując zasoby w swoich sieciach oraz same sieci, mogą dostosować się do wysokich wymagań firm i klientów indywidualnych w dziedzinie dostępności usług przetwarzania w chmurze”.

We wszystkich sektorach rynku za jeden z najważniejszych czynników decydujących o zakupie technologii informatycznych respondenci uznali zaufanie. Badania wykazały, że dominujący dostawcy usług sieciowych są oceniani generalnie lepiej niż Amazon i Google jako zaufane źródło usług przetwarzania w chmurze.

Przedsiębiorstwa korzystają obecnie z usług komunikacji biznesowej oferowanych przez operatorów telekomunikacyjnych, które zwykle są objęte umową o poziom usług (SLA). Dzięki długotrwałym relacjom z przedsiębiorstwami i potwierdzonej jakości swojej oferty operatorzy ci znajdują się obecnie na dogodnej pozycji, aby poprawić jakość i niezawodność usług w chmurze.

Badania wykazały, że we wszystkich regionach decydenci są gotowi płacić za wydajne technologie przetwarzania w chmurze nowej generacji. Usługi w chmurze klasy operatorskiej są dla respondentów cztery razy bardziej atrakcyjne i mogą wygenerować dziesięciokrotnie wyższe przychody niż obecnie używane usługi tego typu. Aby jednak maksymalnie wykorzystać te nowe możliwości, usługodawcy muszą zaoferować łatwe w obsłudze rozwiązanie działające w chmurze, które może obsługiwać złożone konfiguracje sieci, wirtualne sieci prywatne VPN i inne usługi, a także zagwarantować odpowiednią przepustowość i szybkość przesyłania.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: