eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaSłuchalność radia wśród mieszkańców miast

Słuchalność radia wśród mieszkańców miast

2012-06-09 00:15

Słuchalność radia wśród mieszkańców miast

Czas słuchania radia przez mieszkańców miasta © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Trzy czwarte mieszkańców wielkich miast słucha codziennie radia, średnio przez 4,5 godziny. Jednocześnie ponad jedna czwarta z nich to tzw. heavy userzey - spędzają z radiem co najmniej 6 godzin, podają dane Radio Track.

Przeczytaj także: Radiowe programy informacyjne - słuchalność

Mieszkańcy wielkich miast to bardzo atrakcyjna grupa konsumentów: aktywna zawodowo i towarzysko, generująca największą konsumpcję, chętnie próbująca nowych marek, zorientowana w najnowszych trendach, korzystając a ofert kulturalnych (koncerty, kluby, kino), otwarta na nowinki technologiczne (komputer, Internet, komórki itp.), korzystająca z interaktywnych form komunikacji.

Na zachowanie przedstawicieli tej grupy duży wpływ ma marka wybranego przez nich produktu lub usługi, jednocześnie charakteryzuje ich małe przywiązanie do używanych brandów, duży stopień „zdrady” – szczególnie pod wpływem impulsowych działań (promocja, wydarzenie).

fot. mat. prasowe

Czas słuchania radia przez mieszkańców miasta

28,5 proc. mieszkańców miast słucha radia średnio 6 godzin


Dużo czasu spędzają poza domem, prowadząc intensywne życie zawodowe i towarzyskie. Z powodu dynamicznego trybu życia radio jest tym medium, które najlepiej do nich dociera, w różnych sytuacjach, w różnych miejscach, o różnych porach dnia. Potwierdzają to wyniki badania Radio Track, według których 75,3 proc. mieszkańców miast pow. 200 tys. osób słucha radia przynajmniej raz dziennie. Co najmniej raz w tygodniu odbiornik włącza 92 proc. tej grupy.

Połowa przedstawicieli targetu wielkomiejskiego słucha radia w domu (50,3 proc.), jedna trzecia w samochodzie (32,9 proc.), a co szósty – w pracy (15,5 proc.). Blisko połowa (49,6 proc.) jest wierna swojemu radiu – słucha tylko jednej stacji dziennie. Słuchaczy wybierających dwie stacje jest 29,8 proc., a trzy – 12,8 proc.

fot. mat. prasowe

Słuchacze wielkomiejscy

Najwięcej słuchaczy radia jest w przedziale wiekowym 40-59 lat - 78,0%


Średni czas słuchania radia przez przedstawicieli tego targetu to równe 4,5 godz. W tej grupie jest jednak bardzo dużo heavy userów – oni z radiem spędzają ponad 6 godzin dziennie i stanowią 28,5 proc. wszystkich słuchaczy z dużych miast.

Typowy słuchacz wielkomiejski, to najczęściej osoba dorosła, z wykształceniem średnim lub wyższym, dyrektor, przedstawiciel wolnego zawodu lub pracownik umysłowy, o wysokich zarobkach.

Informacje o badaniu
Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, II-IV 2012, target: mieszkańcy miast pow. 200 tys. osób.

Przeczytaj także: Słuchalność radia w soboty Słuchalność radia w soboty

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: