eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaBojkot Euro 2012: kto za a kto przeciw?

Bojkot Euro 2012: kto za a kto przeciw?

2012-06-07 00:22

Bojkot Euro 2012: kto za a kto przeciw?

Odsetek publikacji internautów na temat poszczególnych miast organizujących EURO 2012 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

EURO 2012 zostało uznane za ogromną szansę dla Polski i Ukrainy - szansę na zaistnienie na arenie międzynarodowej, udowodnienie możliwości obu krajów, wszechstronny rozwój. Po EURO zostać mają pamiątki na lata - stadiony, lotniska, autostrady. Można odnieść wrażenie, że im bliżej mistrzostw tym więcej pojawiało się głosów rozczarowania i powodów do drwin. Kto i dlaczego sprzeciwia się EURO 2012? - zbadał Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media, analizując zagadnienia najczęściej poruszane w związku z mistrzostwami.

Przeczytaj także: Ile miasta gospodarze zyskały przed Euro 2012?

ORGANIZACJA EURO 2012 OD KUCHNI


Najczęściej dyskutowanym tematem związanym z EURO 2012 są stadiony. Od 1 kwietnia do 23 maja napisano o nich 17,8 tys. razy. Na drugim miejscu znalazła się organizacja ruchu lotniczego i przygotowanie lotnisk – 7,7 tys. publikacji. Na kolejny pozycjach znalazły się autostrady (7,6 tys. materiałów) i kolej (3,8 tys.). Działania promocyjne to „tylko” około 800 publikacji – jednak tu znalazło się najwięcej wątków kontrowersyjnych.

fot. mat. prasowe

Udział poszczególnych zagadnień związanych z organizacją EURO 2012 w całości internetowej dyskusji

Najczęściej dyskutowanym tematem związanym z EURO 2012 są stadiony


KOMU EURO ZABRAŁO PIENIĄDZE?


Chleba zamiast igrzysk!

Formą protestu przeciwko finansowaniu EURO jest m.in. akcja „Chleba zamiast igrzysk”, którego symbolem jest ciasto z wymalowanym na wierzchu boiskiem piłkarskim. Zaczęło się od poznańskiego protestu przeciwko nadmiernym wydatkom na Euro 2012, przy jednoczesnych cięciach w budżecie miejskim. Aktywiści chcieli zwrócić uwagę m.in. na setki tysięcy złotych wydawane na murawę Stadionu Miejskiego. Większe protesty spod znaku „Chleba zamiast igrzysk” planowane są na 10 czerwca, już nie tylko w Poznaniu. Co ciekawe, przeciwni EURO 2012 są też kibice. Pierwszymi, którzy zabrali głos w tej sprawie, byli kibice z Lubina z nośnym hasłem „Fuck EURO, only ultras”, szybko dołączyli kibice poznańscy: „Dlaczego bojkotujemy ten turniej? A co jest w nim dobrego? Miliony złotych wyrzucone w błoto. Pobudowali stadiony i autostrady, ale wszystko to fuszerka. Przetrwają może kilka lat, a polska gospodarka będzie ten ciężar dźwigać przez kolejnych kilkanaście” – to najczęściej cytowane w mediach słowa kibiców. „Przestało mnie nieco rajcować owe EURO 2012. Chyba to będzie zabawa tylko dla niektórych” – napisał jeden z internautów. Można odnieść wrażenie, że tych „niektórych” jest coraz mniej. Na fali niechęci do mistrzostw na Facebooku pojawił się fanpage AntyEURO, „polubiony” przez 820 osób (stan z 23.05.2012 roku), na którym ogłoszono konkurs na nadruk na koszulkę wyrażający sprzeciw wobec EURO.

Komu EURO zabiera pieniądze?

Najczęściej dyskutowaną sprawą jest finansowanie promocji Polski i miast-gospodarzy. 270 razy napisano, że pieniądze przeznaczone na promocję zostaną zabrane teatrom. Oprócz teatrów – jak wynika z materiałów internetowych – na rzecz mistrzostw stracić mają też inne wydarzenia kulturalne, m.in. z uwagi na wydatki związane z EURO nie odbędą się w tym roku Wianki w Krakowie. Około 480 tekstów dotyczyło filmów promujących poszczególne miasta. Komentarze pod publikacjami informującymi np. o spotach dla Poznania kosztujących 4 mln zł, są raczej zbliżone w treści, choć zróżnicowane w formie: „BANDYCI Z PLACU KOLEGIACKIEGO ucinają przedszkolom, żłobkom, szkolnictwu, zajęciom pozalekcyjnym, nie ma dotacji dla barów mlecznych a te k***y szastają pieniądze podatników na bzdury...postawić ich pod mur i rozstrzelać dla dobra polski”. O spotach poznańskich napisano prawie 70 razy. O Gdańsku napisano ponad 110 razy – pierwszy spot został uznany za porażkę, władze miasta szybko wyjaśniły, że został on umieszczony w sieci przez pomyłkę. 250 publikacji na temat promocji Warszawy dotyczyło głównie sytuacji teatrów, które w tym mieście są przez EURO szczególnie poszkodowane. W porównaniu z innymi miastami, promocja Wrocławia nie jest zbyt dyskusyjna.

fot. mat. prasowe

Odsetek publikacji internautów na temat poszczególnych miast organizujących EURO 2012

Najczęściej wspominanym miastem-gospodarzem jest Warszawa


 

1 2 ... 5

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: