Gry wideo zyskują zwolenników
2012-06-11 13:10
Grupy wiekowe wśród graczy w Polsce © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Gry wideo - azjatyckie hobby
Gracz: stereotyp vs. rzeczywistośćWyniki badania „Rynek elektronicznej roz(g)rywki” pokazują, że stereotyp gracza różni się znacznie od stanu rzeczywistego. Typowy gracz to wedle wyobrażeń młody mężczyzna, grający często i długo na swoim komputerze w domu, robiący to kosztem ważnych życiowych spraw. Tymczasem w całej populacji graczy w wieku co najmniej 15 lat ponad połowę (56%) stanowią osoby dojrzałe w grupie wiekowej 25-49. Co ciekawe grupa najmłodszych graczy (15-18 lat) jest mniejsza niż grono pięćdziesięciolatków i starszych.
fot. mat. prasowe
Grupy wiekowe wśród graczy w Polsce
Mitem jest również to, że gracze poświęcają bardzo dużo czasu na tego typu rozrywkę. Co trzeci gracz (30%) gra mniej niż godzinę w tygodniu a co czwarty (27%) od 1 do 5 godzin tygodniowo.
Gracz: kobieta vs. mężczyzna
Warto zwrócić uwagę na fakt, że w gry elektroniczne grają zarówno kobiety (72%), jak i mężczyźni (78%). Widoczne są jednak między nimi różnice w wyborze sprzętu do gier. Mężczyźni częściej korzystają z konsol (33%) niż kobiety (22%), panie natomiast preferują gry na telefonach komórkowych/smartfonach (kobiety 60%, mężczyźni – 44%) oraz na serwisach społecznościowych (odpowiednio 28% i 15%).
fot. mat. prasowe
W które z poniższych rodzajów gier grasz?
„Gry elektroniczne kojarzone są bardziej z mężczyznami. Jak się okazuje niesłusznie. Obecnie coraz więcej gier projektuje się specjalnie dla kobiet. Dodatkowo, rozwój technologii sprawił, że pojawiły się nowe typy gier – w przeglądarkach, w serwisach społecznościowych czy na urządzeniach mobilnych. Ten sposób grania jest atrakcyjniejszy dla kobiet ponieważ nie poświęcają one zazwyczaj na tę aktywność tyle czasu co mężczyźni i traktują ją lżej – bardziej jako niezobowiązującą zabawę niż konkurencję, którą koniecznie muszą wygrać. Nowe typy gier sprawiły, że kobiety masowo znalazły swoje miejsce w świecie elektronicznej rozrywki.” – podkreśla Jarosław Kowalski, Client Service Manager z IIBR.
Informacje o badaniu
Badanie „Rynek elektronicznej roz(g)rywki” zostało zrealizowane metodą CAWI ina losowej reprezentatywnej próbie polskich internautów w wieku 15+ lat. Liczebność próby: n=1000. Realizacja badania: listopad 2011 roku.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)