Euro 2012 nie wpłynie na wydajność pracy
2012-06-12 13:55
Przeczytaj także: Europejscy kibice a piłka nożna
Respondenci zostali również zapytani czy byliby w stanie oddać 1% swoich rocznych dochodów w zamian za mistrzowski tytuł dla Polskiej reprezentacji. Okazuje się, że aż 49% Polaków byłoby skłonne do takiego poświęcenia. W tej kategorii jesteśmy bezwzględnymi liderami w Europie, a w ścisłej czołówce plasują się jeszcze Ukraińcy (42%) i Rosjanie (33%). Dół rankingu zamykają natomiast Niemcy i Francuzi (po 4%) oraz Holendrzy (2%).
Autorzy badania postanowili również sprawdzić, ile dni Polscy kibice są w stanie pracować bez wynagrodzenia, jeśli w zamian mogliby zobaczyć na żywo mecz polskiej reprezentacji oraz finał. W obu przypadkach ponad 60% respondentów nie przepracowałoby za darmo nawet jednego dnia, aby zobaczyć mecz na żywo. Jednodniowy zarobek w zamian za mecz naszej reprezentacji byłoby skłonne poświęcić 18% respondentów, a w zamian za finał tylko 12%.
fot. mat. prasowe
Gotowość do poświęcenia wynagrodzenia na rzecz obejrzenia rozgrywek
- Mistrzostwa Europy w piłce nożnej mają inne znaczenie dla mężczyzn i kobiet. Brak zainteresowania rozgrywkami deklaruje tylko 15% mężczyzn i aż 29% kobiet. Dla pierwszych to okazja do futbolowej uczty - 40% mężczyzn zamierza obejrzeć prawie wszystkie mecze, ale to samo deklaruje tylko 17% kobiet. Dla pań zdecydowanie ważniejsze jest zobaczyć i wspierać naszych piłkarzy - 21% z nich zamierza obejrzeć przynajmniej mecze polskiej reprezentacji – dodał Grzegorz Ogonek.
Wśród 77% respondentów deklarujących, że będą oglądać mistrzostwa w telewizji znalazły się zarówno osoby, które chcą zobaczyć tylko finał (10%), najciekawsze mecze (22%) oraz rozgrywki z udziałem reprezentacji narodowej (17%). Ponad jedna czwarta Polaków (28%) deklaruje chęć oglądania większości meczów, a brak zainteresowania transmisjami mistrzostw podkreśla prawie jedna czwarta (23%) respondentów.
fot. mat. prasowe
Czy zamierza Pan/Pani oglądać mecze podczas Euro?
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez TNS Nipo na zlecenie ING. W badaniu udział wzięło 1 002 Polaków oraz co najmniej 1 000 mieszkańców każdego kraju, biorącego udział w tegorocznych finałach Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Respondenci stanowili reprezentatywną grupę społeczeństwa pod względem wieku, płci i dochodów.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)