Rynek mediów i reklamy 2012-2016
2012-06-15 10:33
Media © Patryk Kosmider - Fotolia.com
Przeczytaj także: Rynek mediów i reklamy 2009-2013
fot. Patryk Kosmider - Fotolia.com
Drugie miejsce należeć będzie do regionu Europy Środkowo - Wschodniej ze stopą wzrostu CAGR na poziomie 8,1% i wzrostem z 56 mld USD do 83 mld USD. Region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) będzie rósł w tempie 4,3% CAGR, zwiększając wartość z 549 mld USD w 2011 r. do 677 mld USD w 2016 r., a rynki Europy Zachodniej w tempie 3,1% CAGR (wzrost z 453 mld USD w 2011 do 528 mld USD w 2016). Rynek mediów i rozrywki w Polsce w nadchodzących latach będzie rozwijał się szybciej niż Europa Zachodnia, tzn. w tempie 4,9% CAGR, osiągając wartość 12,7 mld USD w 2016 r. (podczas gdy szacowana wartość tego rynku w 2011 r. wynosiła 9,9 mld USD).
„Postępująca migracja z mediów tradycyjnych do Internetu zyskała nowe koło napędowe - konsumenci wyjątkowo szybko przyzwyczaili się do korzystania z treści poprzez urządzenia mobilne. Kryzys ekonomiczny nie zaszkodził wynikom sprzedaży tabletów i smartphonów, których rozpowszechnienie sprzyja rozwojowi mobilnego korzystania z treści cyfrowych. Wielokrotnie zapowiadane w poprzednich latach powstanie świata mediów mobilnych wreszcie można zaobserwować w praktyce. W nadchodzących latach należy spodziewać się, że reklamodawcy podążą za tymi zmianami i będziemy świadkami bardziej odważnego wejścia z reklamą mobilną” – zauważa Paweł Wesołowski, dyrektor w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC.
W skali globalnej korzystanie z treści poprzez urządzenia mobilne staje się coraz popularniejsze – w nadchodzących latach możemy spodziewać się wzrostu z 1,1 mln użytkowników w 2011 r. do prognozowanych 2,9 miliona w 2016 roku. Największy wzrost jest spodziewany w Ameryce Łacińskiej (30%), podczas gdy Polska ma szansę być na drugim miejscu (26%) – z prognozowanym wzrostem od 4,4 mln użytkowników w 2011 r. do 14,5 mln w 2016 roku.
Rynek polski ogółem
Patrząc z perspektywy udziału poszczególnych segmentów rynku mediów w całkowitych wydatkach konsumenckich na przestrzeni lat 2011-2016, w Polsce widać wyraźny wzrost wydatków na dostęp do Internetu (w tym głównie mobilnego) oraz reklamę w Internecie. Odbędzie się to kosztem wydatków na stacjonarny dostęp do Internetu, wydatków na książki (zwłaszcza dystrybuowane w modelu tradycyjnym) oraz na zakup czasopism.
fot. mat. prasowe
Wartość poszczególnych segmentów rynku mediów i rozrywki w Polsce
fot. mat. prasowe
Prognozowana zmiana udziałów poszczególnych segmentów rynku reklamy w Polsce
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)