eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyRynek mediów i reklamy 2012-2016

Rynek mediów i reklamy 2012-2016

2012-06-15 10:33

Przeczytaj także: Rynek mediów i reklamy 2009-2013


„Nasz raport wyraźnie wskazuje na duży potencjał wzrostu rynku książek w formacie cyfrowym, w tym audiobooków i ebooków. Ten trend jest szczególnie widoczny w Polsce, gdzie przy maraźmie dotykającym rynek książki tradycyjnej prognozowany jest 11-krotny wzrost wydatków na książki elektroniczne. Tak gwałtowana zmiana zachowań konsumenckich wskazuje, że rynek polski - z ponad 10% udziałem w całkowitej wartości rynku książki – jest jednym z bardziej pochłoniętych rewolucją cyfrową” – zauważa Tomasz Prucnal, menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC.

Wnioski końcowe z raportu

Rynek mediów cyfrowych dojrzewa i się stabilizuje, wychodząc powoli z okresu startupowych eksperymentów i spektakularnych sukcesów i porażek. Zapewne doświadczymy w najbliższych latach jeszcze wiele niespodziewanych zwrotów akcji, niemniej autorzy raportu “Global Entertainment and Media Outlook 2012-2016” wskazują na pewne elementy, które niewątpliwie będą kluczowe dla skutecznego wdrożenia strategii funkcjonowania na tym rynku:
  • Uważna obserwacja zmieniających się preferencji i zachowań konsumentów, aby wystarczająco szybko dostosowywać się do nowych rozwiązań technologicznych i nowych sposobów angażowania konsumentów i ich pieniędzy, w świecie pełnym atrakcji na wyciągnięcie reki. Zachowanie równowagi pomiędzy zdolnością do gromadzenia danych o zachowaniach konsumentów, a silnie rozwijających się wśród nich poczuciem konieczności ochrony swojej prywatności będzie dla przedsiębiorstw wyzwaniem. Rozwiązaniem proponowanym przez PwC jest zmiana sposobu myślenia z „posiadania bazy klientów” na „bycie pierwszym w wyborze klienta” w rozwiązaniach gdzie ten ostatni ma pełnię kontroli.
  • Media cyfrowe stworzyły nowe role biznesowe, np. agregatorów treści, których wartość polega na umiejętności wykorzystywania synergii ze współpracy z wieloma podmiotami jednocześnie i gromadzenia różnych rozwiązań i treści na jednej platformie postrzeganej przez rzesze konsumentów, jako wiarygodną rekomendację wśród wielu propozycji medialnych.
  • Wielkim wyzwaniem dla wielu przedsiębiorstw, które zbudowały oddzielne organizacje do obsługi przedsięwzięć internetowych, będzie skuteczna integracja ze swoim tradycyjnym biznesem. Budowanie wspólnej dla mediów tradycyjnych i cyfrowych strategii dystrybucji treści oraz wspólnej oferty dla reklamodawców i konsumentów pozwala na generowanie wielu synergii, zauważalnych z punktu widzenia całego biznesu.

Informacje o raporcie
Raport PwC w sprawie pespektyw światowego rynku rozrywki i mediów na lata 2012-2016, Global Entertainment and Media Outlook 2012-2016, jest 13. wydaniem corocznej publikacji zawierającej pogłębione analizy oraz dane historyczne i prognozy dotyczące wydatków reklamowych i wydatków konsumentów/użytkowników końcowych w 13 głównych segmentach branżowych i 48 krajach. Dowiedz się więcej na stronie http://www.pwc.com/outlook. Segmenty uwzględnione w raporcie: B2B, książki dla konsumentów i edukacyjne, wydawanie czasopism dla konsumentów, rozrywka filmowa, wydatki na dostęp do internetu: stały i mobilny, reklama internetowa: stała i mobilna, wydawanie gazet, reklama outdoorowa, radio, muzyka, reklama telewizyjna, telewizja abonamentowa i opłaty licencyjne, gry komputerowe.

poprzednia  

1 ... 5 6

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: