Najcenniejsze marki technologiczne świata 2012
2012-06-21 13:07
Najcenniejsze marki świata 2012 – Branża technologiczna © fot. mat. prasowe
Gwałtownie rosnąca na całym świecie sprzedaż iPada, iPhone'a i komputerów pozwoliła marce Apple zachować pozycję lidera wśród marek technologicznych w siódmym dorocznym rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, opracowanym na podstawie badania realizowanego przez firmę Millward Brown Optimor.
Przeczytaj także: Najcenniejsze marki technologiczne świata 2011
Ten gigant technologiczny z Kalifornii zwiększył wartość swojej marki o 19%, mimo iż sytuacja w całym sektorze była niemal statyczna. Apple skutecznie rozwiał obawy dotyczące praktyk stosowanych w swoich zakładach produkcyjnych w Chinach, dzięki czemu ponownie zdobył palmę pierwszeństwa i znacznie wyprzedził pozostałych graczy. Wartość marki Apple wynosi obecnie 182,9 mld USD.IBM przesunął się na drugie miejsce, notując wzrost o 15%, natomiast Facebook imponująco wspiął się w górę (wzrost o 74%) i ostatecznie wylądował na miejscu 5 (wartość marki 33,2 mld USD).
Marki technologiczne zdominowały tegoroczny ranking BrandZ Top 100, zajmując cztery miejsca w pierwszej dziesiątce. Google i Microsoft zajmują odpowiednio miejsce 3. i 5.
Sukces tego sektora wskazuje na rosnącą rolę technologii w przypadku wszystkich marek bez względu na sektor – technologie pozwalają firmom komunikować się z klientami w odpowiednim miejscu i w odpowiedni sposób, a jednocześnie zapewniają efektywność działalności biznesowej.
W pierwszej dziesiątce znajdziemy również trzy marki z branży telefonii komórkowej: AT&T, Verizon i China Mobile – fakt ten podkreśla wielką rolę technologii w rozwoju marek, które pozwalają konsumentom i klientom biznesowym na pozostawanie w stałym kontakcie ze światem.
Nick Cooper, Dyrektor Zarządzający Millward Brown Optimor, zauważył: „Technologia przenika wszystkie sfery naszego życia, a nowe technologie powodują, że konsumenci mają coraz większe oczekiwania. Także marki należące do całkowicie odmiennych kategorii mogą uzyskać znaczną przewagę, wykorzystując technologię do wzmocnienia swojej pozycji. Widzimy też, że wiele marek podejmuje wzajemną współpracę w tym zakresie, ku obopólnej korzyści. Ponieważ, dzięki mobilnej technologii i Internetowi, konsumenci są obecnie podłączeni do sieci 24 godziny na dobę, więc coraz większego znaczenia nabiera możliwość tworzenia więzi emocjonalnej z konsumentami bez względu na czas i miejsce”.
fot. mat. prasowe
Najcenniejsze marki świata 2012 – Branża technologiczna
Przeczytaj także:
Najcenniejsze marki technologiczne świata 2015
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
najlepsza marka, ranking najcenniejszych marek, ranking marek, marki, nowe technologie
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)