Polskie marki nie dbają o fanów?
2012-06-21 13:57
Marki najbardziej angażujące się w aktywność w mediach społecznościowych (ang. Socially Devoted Bran © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Profile marek w social media zawiodły marketerów?
Nowe badanie dotyczące obsługi fanów w mediach społecznościowych przeprowadzone przez Socialbakers, czołowego dostawcę analiz social media i partnera agencji faceADDICTED w Polsce, wskazuje, że poprzez zwiększanie zasięgu w tych mediach firmy mają dużą szansę na osiągnięcie wzrostu zadowolenia klientów. Wprowadzając nowy standard firm „Socially Devoted”, czyli zaangażowanych w kontakt z klientem, badanie Socialbakers wskazuje przedsiębiorstwa, którym udało się wprowadzić w życie otwartą i responsywną metodę komunikacji. Firmy ze standardem „Socially Devoted” mogą służyć jako wzór do naśladowania i pokazywać, w jaki sposób marki na całym świecie mogą pozytywnie wpływać na zaangażowanie klientów poprzez wykorzystanie bardziej reaktywnych i otwartych strategii social media."Poprzez zidentyfikowanie firm określanych jako ‘Socially Devoted’ chcieliśmy rozpocząć dyskusję z branżą,” powiedział prezes zarządu firmy Socialbakers, Jan Rezab. "Firmy określane przez nas jako ‘Socially Devoted’ komunikują się w sposób otwarty, mają aktywny kontakt z fanami oraz szybko odpowiadają na uwagi i pytania klientów. Firmy „Socially Devoted” wyznaczają nowy globalny standard, który może zostać przyjęty przez inne przedsiębiorstwa w celu ulepszenia ich strategii social media."
Badania przeprowadzone przez Socialbakers wykazały, że:
- Firmy odpowiadają średnio na jedynie 30 procent opinii fanów wyrażanych w mediach społecznościowych.
- W porównaniu do ich globalnych odpowiedników, firmy lokalne wykazują wyższą responsywność w social media, z wskaźnikiem odpowiedzi na poziomie 40%.
- Ponad 25 procent globalnych firm uniemożliwia użytkownikom publikowanie pytań oraz opinii na ich tablicy.
- Amerykańskie oddziały firm są mniej skuteczne w obszarze mediów społecznościowych niż ich odpowiedniki w innych częściach świata.
Nowe badanie wykazuje, że przedsiębiorstwa „Socially Devoted” to firmy, które szybko reagują na opinie, pytania i publikują najwięcej wpisów na Facebooku. Jan Rezab zauważa, że efektywność na Facebooku to tylko początek; firma Socialbakers zachęca przedsiębiorstwa na całym świecie do włączenia pozostałych elementów social media, w tym czatów w czasie rzeczywistym i platform takich jak Twitter do swojej strategii marketingowej w zakresie social media.
fot. mat. prasowe
Marki najbardziej angażujące się w aktywność w mediach społecznościowych (ang. Socially Devoted Bran
Socialbakers udostępnia za darmo niektóre informacje na temat rankingu firmom, które zostały w nim ujęte. Taki wgląd w dane jest bardzo cenny, ponieważ coraz częściej to właśnie media społecznościowe są preferowanym kanałem komunikacji. Dla firm bardzo ważne jest ustalenie, “na czym stoją”. Fakt, że budowanie zasięgu w mediach społecznościowych nie jest jedną z opcji, a koniecznością, staje się coraz bardziej oczywisty.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)