Wideo w Internecie przyciąga reklamodawców
2012-06-27 09:35
Wideo w Internecie © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Audio i wideo w Internecie I 2011
fot. mat. prasowe
Wideo w Internecie
Nic w tym jednak dziwnego, jeśli weźmie się pod uwagę, jak błyskawicznie zmienia się dostępność i liczba publikowanych w sieci materiałów filmowych. Tylko tych legalnych, polskojęzycznych i profesjonalnie przygotowanych jest dziś przeszło 115 tysięcy. O łącznej długości przekraczającej 28 tysięcy godzin.
fot. mat. prasowe
Gdzie polscy internauci oglądają materiały wideo?
Co - zdaniem przedstawicieli branży - było najważniejszym wydarzeniem z ich perspektywy w ciągu ostatniego roku?
fot. mat. prasowe
Odsetek internautów oglądających wideo w internecie
- Druga sprawa to debata wokół ACTA, praw autorskich i legalności, dzięki której temat wypłynął na szerokie wody i dotarł do świadomości wielu naszych rodaków - ocenia Olgierd Cygan, CEO/managing partner w firmie Digital One. - Ale nie tylko, gdyż pokazał, na ile skomplikowaną materią mamy do czynienia i rozpoczął, miejmy nadzieję, proces dostosowania zagadnienia do obecnych realiów.
fot. mat. prasowe
Materiały wideo dostępne w polskim internecie
Według raportu firmy Cisco "VNI Forecast", do końca 2016 roku, ruch w światowej sieci wzrośnie czterokrotnie i osiągnie 1,3 zetabajta (zetabajt to astronomiczna wartość, równa trylionowi gigabajtów). Taki postęp będzie możliwy głównie za sprawa coraz lepszych i bardziej przepustowych łącz, oraz dzięki szybkiemu przyrostowi liczby urządzeń, łączących się z globalna siecią. Czynnikiem, który zdaniem ekspertów Cisco będzie miał największy wpływ na tak dynamiczny rozwój, będą właśnie publikowane w internecie materiały wideo. Za niecałe pięć lat na całym świecie skala transmisji wideo online sięgnąć ma bowiem poziomu 1,2 miliona minut - czyli ponad 2 lata - na sekundę! Armia odbiorców internetowych filmów niemal podwoi się w tym czasie z obecnych 800 milionów do 1,5 miliarda osób.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)