Wydatki na działania PR nie spadają
2012-06-25 13:49
Budżety PR © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Spółki notowane na GPW a działania PR
Najnowsze badanie uwidoczniło następujące tendencje:- Wzrasta znaczenie komunikacji jako czynnika odpowiedzialnego za sukces rynkowy organizacji
- Obszar komunikacji jest coraz bardziej doceniany przez zarządy firm
- Postępuje integracja działań z zakresu public affairs i government relations z obszarem komunikacji korporacyjnej
- Region Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej wykazuje drugą co do wielkości dynamikę wzrostu nakładów na działania PR w sektorze technologii, mediów oraz telekomunikacji
W opinii 46% specjalistów zajmujących się komunikacją, którzy wzięli udział w pierwszym badaniu Grayling PULSE, znaczenie komunikacji dla sukcesu rynkowego organizacji wzrosło w regionie Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej oraz Rosji i Eurazji.
Mimo niestabilnej sytuacji gospodarczej, wyniki badania wskazują, że ogólne nakłady na działania PR spółek z regionu Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej utrzymują się na niezmienionym poziomie. 19,4% respondentów udzieliło informacji, że budżety na PR są zwiększane, a 20,4% wskazało na brak zmian w tym zakresie.
Niemniej jednak, widoczność działań komunikacyjnych na najwyższych szczeblach organizacji oraz postrzegane znaczenie PR dla sukcesu rynkowego są coraz większe, czego potwierdzeniem jest 33,6% pozytywnych odpowiedzi udzielonych przez ankietowanych z obszaru Europy Środkowo-Wschodniej i 45,9% z Europy Południowo-Wschodniej. Wyniki wyraźnie wskazują także na zwiększanie budżetów na komunikację na rynku rosyjskim oraz w Eurazji (20,3%), co jest trendem dobrze odzwierciedlającym bieżącą sytuację gospodarczą w tym regionie.
Komentarz Jana Simunka, Dyrektora Regionalnego Grayling na Region Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej: „W ostatnim czasie obserwujemy jak wzrasta znaczenie komunikacji, która jest coraz częściej postrzegana jako element znacznie wspierający rozwój biznesu. Znajduje to odzwierciedlenie w wynikach pierwszej edycji badania Grayling PULSE. Kierownictwo najwyższego szczebla wspiera komunikację i angażuje się w inicjatywy w tym obszarze, ponieważ dostrzega, że wpływa ona bezpośrednio na osiągane wyniki finansowe. Dotyczy to zarówno budowania wizerunku marki i zarządzania reputacją, jak również kształtowania otoczenia, w którym dana organizacja działa, oraz poprawy stosunków z kluczowymi interesariuszami. Głównie z tego względu Grayling wprowadził zmiany do strategii realizowanej w całym regionie. Obecnie nasza oferta to zintegrowane usługi public affairs oraz PR (również tzw. e-PR) na wszystkich rynkach, skupiające się szczególnie na doradztwie strategicznym dla kierownictwa najwyższego szczebla”.
fot. mat. prasowe
Budżety PR
Zgodnie z aktualnym globalnym trendem, spółki w regionie Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo- Wschodniej oraz Rosji i Eurazji zwiększają wydatki na komunikację w mediach społecznościowych oraz w Internecie (tzw. e-PR), czego potwierdzeniem jest 45% pozytywnych odpowiedzi udzielonych na to pytanie.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)