eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyWydatki na działania PR nie spadają

Wydatki na działania PR nie spadają

2012-06-25 13:49

Wydatki na działania PR nie spadają

Budżety PR © fot. mat. prasowe

Na przełomie kwietnia i maja 2012 zrealizowano Grayling PULSE, cokwartalne badanie trendów w globalnej komunikacji przeprowadzane wśród światowej klasy ekspertów. Jego celem było zebranie danych, a następnie przeprowadzenie analizy dotyczącej szans i wyzwań w obszarze komunikacji, zarówno w ujęciu globalnym, jak i regionalnym.

Przeczytaj także: Spółki notowane na GPW a działania PR

Najnowsze badanie uwidoczniło następujące tendencje:
  1. Wzrasta znaczenie komunikacji jako czynnika odpowiedzialnego za sukces rynkowy organizacji
  2. Obszar komunikacji jest coraz bardziej doceniany przez zarządy firm
  3. Postępuje integracja działań z zakresu public affairs i government relations z obszarem komunikacji korporacyjnej
  4. Region Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej wykazuje drugą co do wielkości dynamikę wzrostu nakładów na działania PR w sektorze technologii, mediów oraz telekomunikacji

W opinii 46% specjalistów zajmujących się komunikacją, którzy wzięli udział w pierwszym badaniu Grayling PULSE, znaczenie komunikacji dla sukcesu rynkowego organizacji wzrosło w regionie Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej oraz Rosji i Eurazji.

Mimo niestabilnej sytuacji gospodarczej, wyniki badania wskazują, że ogólne nakłady na działania PR spółek z regionu Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej utrzymują się na niezmienionym poziomie. 19,4% respondentów udzieliło informacji, że budżety na PR są zwiększane, a 20,4% wskazało na brak zmian w tym zakresie.

Niemniej jednak, widoczność działań komunikacyjnych na najwyższych szczeblach organizacji oraz postrzegane znaczenie PR dla sukcesu rynkowego są coraz większe, czego potwierdzeniem jest 33,6% pozytywnych odpowiedzi udzielonych przez ankietowanych z obszaru Europy Środkowo-Wschodniej i 45,9% z Europy Południowo-Wschodniej. Wyniki wyraźnie wskazują także na zwiększanie budżetów na komunikację na rynku rosyjskim oraz w Eurazji (20,3%), co jest trendem dobrze odzwierciedlającym bieżącą sytuację gospodarczą w tym regionie.

Komentarz Jana Simunka, Dyrektora Regionalnego Grayling na Region Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej: „W ostatnim czasie obserwujemy jak wzrasta znaczenie komunikacji, która jest coraz częściej postrzegana jako element znacznie wspierający rozwój biznesu. Znajduje to odzwierciedlenie w wynikach pierwszej edycji badania Grayling PULSE. Kierownictwo najwyższego szczebla wspiera komunikację i angażuje się w inicjatywy w tym obszarze, ponieważ dostrzega, że wpływa ona bezpośrednio na osiągane wyniki finansowe. Dotyczy to zarówno budowania wizerunku marki i zarządzania reputacją, jak również kształtowania otoczenia, w którym dana organizacja działa, oraz poprawy stosunków z kluczowymi interesariuszami. Głównie z tego względu Grayling wprowadził zmiany do strategii realizowanej w całym regionie. Obecnie nasza oferta to zintegrowane usługi public affairs oraz PR (również tzw. e-PR) na wszystkich rynkach, skupiające się szczególnie na doradztwie strategicznym dla kierownictwa najwyższego szczebla”.

fot. mat. prasowe

Budżety PR

19,4% respondentów udzieliło informacji, że budżety na PR są zwiększane, a 20,4% wskazało na brak zmian w tym zakresie


Zgodnie z aktualnym globalnym trendem, spółki w regionie Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo- Wschodniej oraz Rosji i Eurazji zwiększają wydatki na komunikację w mediach społecznościowych oraz w Internecie (tzw. e-PR), czego potwierdzeniem jest 45% pozytywnych odpowiedzi udzielonych na to pytanie.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: