Lufthansa: samoloty z Internetem
2005-04-03 20:40
W letnim rozkładzie lotów Lufthansa zaoferuje szerokopasmowy dostęp do Internetu już w około 50 proc. samolotów swojej floty na trasach międzykontynentalnych. Wśród nowych tras na których pasażerowie będą mogli korzystać z systemu FlyNet znajdują się między innymi loty z Monachium do Waszyngtonu, Bostonu, Dubaju oraz z Frankfurtu do Portland, Kairu i Osaki. Do letniego rozkładu lotów 2006 r. przewoźnik planuje wyposażyć w system FlyNet wszystkie maszyny długodystansowe (łącznie 78 samolotów).
Przeczytaj także: Lataj i zyskuj. Programy lojalnościowe dla biznesu
Lufthansa była pierwszą linią lotniczą na świecie, która wiosną 2004 r. zaoferowała swoim pasażerom możliwość surfowania w Internecie w czasie rejsowego lotu na wysokości przelotowej. System Lufthansa FlyNet, w połączeniu z usługami świadczonymi przez firmę Connexion by Boeing pozwala na nieograniczony dostęp do Internetu w czasie lotu za pomocą laptopa i innych przenośnych terminali (bezprzewodowa sieć lokalna LAN -WLAN).Korzystając z połączenia satelitarnego udostępnianego przez firmę Connexion by Boeing, pasażerowie Lufthansy mogą surfować w sieci, wysyłać pocztą elektroniczną wiadomości z załącznikami i nawiązywać bezpieczne połączenia z Internetem lub firmowym serwerem poczty elektronicznej, pozwalające na transmisję danych za pośrednictwem wirtualnej sieci Virtual Private Network (VPN).
Pasażerowie mają również dostęp do bezpłatnego pokładowego portalu internetowego FlyNet, zawierającego ponad tysiąc stron stale aktualizowanych wiadomości, prognoz pogody oraz informacji turystycznych i obyczajowych. Portal umożliwia również dokonywanie zakupów oraz zawiera informacje na temat programu częstego latania Lufthansy – Miles & More.
Przewoźnik oferuje również usługę odprawy za pomocą telefonu komórkowego. Pasażerowie Lufthansy posiadający bilety elektroniczne mogą korzystać z odprawy za pomocą telefonów komórkowych z dostępem do Internetu (WAP).
Przeczytaj także:
Ceny Internetu stacjonarnego XII 2012
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl