Polskie firmy budowlane 2012
2012-06-28 13:31
Przeczytaj także: Zaległe płatności dręczą polskie budownictwo
Średni wskaźnik dojrzałości polskich firm dla obszaru zarządzania komunikacją w projekcie wyniósł 3,23. Co czwarta badana spółka deklarowała kompletny brak lub niski poziom rozwoju procesów przekazywania informacji do interesariuszy. Zadaniem ekspertów Deloitte, przedsiębiorstwa powinny skupić się nie tylko na komunikowaniu, ale także na zarządzaniu oczekiwaniami tej grupy. Ważne jest także kompleksowe wykorzystanie dostępnych kanałów, które pozwalają nie tylko na przekazywanie wiadomości, ale także odbieraniu informacji zwrotnych.
fot. mat. prasowe
Ogólna ocena poziomów dojrzałości zarządzania jakością projektu; źródło Deloitte
Żadna przebadana spółka nie zadeklarowała też braku procesów zarządzania jakością
Zarządzanie procesem roszczeń na projekcie, które dotyczy identyfikacji, zapobiegania i monitorowania zostało ocenione na 3,28. W tym obszarze kluczowe jest wprowadzenie bieżącego monitoringu zasadności roszczeń, a także stałej komunikacji z inwestorem, który chcąc utrzymać tempo prac, będzie bardziej skłonny do dialogu i ewentualnej akceptacji kwot podlegających roszczeniom.
Pomimo relatywnie wysokiej oceny dojrzałości niektórych obszarów, analiza wyników badania identyfikuje szereg rejonów gdzie dalszy rozwój i doskonalenie jest konieczne. Obszar, w którym spółki budowlane mogą upatrywać potrzebę zmian i dalszych usprawnień to m.in.: zarządzanie ryzykiem.
fot. mat. prasowe
Ogólna ocena poziomów dojrzałości zarządzania zasobami ludzkimi na projekcie; źródło Deloitte
Zaledwie 3% respondentów oceniło swoje organizacje w tym obszarze wiedzy na poziomie „Optymalizacja”, a 15% wskazało na poziom „Rozwój”
Informacje o badaniu
Celem badania „Polskie firmy budowlane 2012. Badanie poziomu dojrzałości zarządzania projektami budowlanymi” była analiza poziomu dojrzałości zarządzania projektami budowlanymi w spółkach realizujących terminowe kontrakty budowlane w Polsce. Badanie zostało przeprowadzone w marcu i kwietniu 2012 r. na zlecenie Deloitte przez firmę badawczą Millward Brown SMG/KRC. Respondentami byli przedstawiciele 39 firm z sektora usług budowlanych (próba wynosiła 70 firm). Badanie zostało przeprowadzone w oparciu o kwestionariusz samooceny, respondenci określali poszczególne obszary jednym z pięciu poziomów dojrzałości.
![Branża budowlana: dobrze już było? [© joffi z Pixabay] Branża budowlana: dobrze już było?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/branza-budowlana/Branza-budowlana-dobrze-juz-bylo-258136-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)