Decyzje zakupowe polskich kobiet
2012-07-01 00:16
Czym dla kobiet są zakupy? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Jak zakupy, to w Internecie
Zakupy są kobietąKobiety kupowały, kupują i będą kupować. Dla 90 proc. Polek zakupy to przyjemność, a tylko 3 proc. kobiet uważa je za przykry obowiązek.
fot. mat. prasowe
Czym dla kobiet są zakupy?
Przekłada się to bezpośrednio na liczbę kobiet decydujących o zakupach w swoich gospodarstwach domowych. W USA kobiety podejmują ponad 65 proc. wszystkich decyzji zakupowych. W Polsce ta liczba jest nieco mniejsza, jednak cały czas rośnie.
fot. mat. prasowe
Jak kobiety podejmują decyzje o zakupach?
Badanie ankietowe Zakupy na Obcasach przeprowadzone przez portal Prekursorki.pl wykazuje, że 63 proc. kobiet samych podejmuje decyzje o bieżących zakupach. Ponad 36 proc. decyduje o nich wraz z partnerem, a jedynie 1 proc. zakupów bieżących robi mężczyzna. Wyniki mówią same za siebie – ZAKUPY SĄ KOBIETĄ!
Komu ufają kobiety
Skoro kobiety stanowią tak duży procent kupujących, to jak prowadzić z nimi skuteczną komunikację? Przede wszystkim warto zdać sobie sprawę z tego, że każda kobieta ma swój osobisty zarząd, czyli grupę zaufanych doradców. W skład zarządu może wchodzić matka, pielęgniarka, publicystka albo anonimowa przyjaciółka z czatu lub forum internetowego. Kobieta lubi rozmawiać z kobietami, które są takie jak ona, ale przede wszystkim z kobietami, którym ufa.
fot. mat. prasowe
Na czym polegają kobiety, podejmując decyzje zakupowe?
Zaraz po osobistym zarządzie (74,88 proc.), wśród najbardziej zaufanych źródeł znajdują się opinie innych kobiet na portalach i forach kobiecych (62,75 proc.). Stąd tak duże zainteresowanie portalami opiniotwórczymi, które przyszły do nas z USA (eOpinions.com, iVillage.com, SheSpeaks.com). Kobiety lubią dzielić się swoimi opiniami, radzić się innych oraz pomagać innym. Te cechy leżą u podstaw ewolucji człowieka, kiedy to mężczyzna był odpowiedzialny za zdobywanie pożywienia i walkę z wrogami, a kobieta przygotowywała pożywienie i troszczyła się o potomstwo.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)