Sprzęt elektroniczny na wakacje 2012
2012-07-11 12:36
Tablet © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Codzienne zakupy według Polaków
fot. mat. prasowe
Preferencje zakupowe internautów
Ze statystyk serwisu Skąpiec.pl wynika, że najistotniejszymi kwestiami podczas wyboru aparatu cyfrowego są: marka oraz rodzaj urządzenia. Użytkownicy porównywarki najczęściej szukali lustrzanek i aparatów kompaktowych firm Nikon, Canon i Sony. Jeżeli chodzi o konkretny model urządzenia to internauci najchętniej zaopatrzyliby się w aparat Sony DSC-HX9V 3D.
fot. mat. prasowe
Aparaty cyfrowe - wybór filtrów
W kategorii kamery cyfrowe największym uznaniem e-konsumentów cieszył się sprzęt marki Sony. Drugie miejsce w rankingu producentów zajęła firma Panasonic, trzecie – JVC. Osoby, które skorzystały z filtra „Rodzaj” w zdecydowanej większości (83%) zainteresowane były kamerami HD. Kwota, którą internauci byli skłonni zapłacić za kamerę cyfrową mieściła się natomiast w przedziale do 1200 złotych. Najpopularniejszym modelem okazał się być HDC-SD90 firmy Panasonic, który ma możliwość (po zamontowaniu opcjonalnego obiektywu) nagrywania filmów w technologii trójwymiarowej.
fot. mat. prasowe
Kamery cyfrowe - wybór filtrów
Tytuł najpopularniejszej nawigacji GPS przypadł modelowi Goclever NAVIO 500 Polska, natomiast trzy czołowe miejsca w rankingu na ulubionego producenta zajęły marki TomTom, Garmin i Mio. Użytkownicy Skąpiec.pl w okresie od 1 stycznia do 31 maja 2012 roku poszukiwali przede wszystkim nawigacji samochodowych. Zdecydowanie mniejszym zainteresowaniem cieszyły się moduły GPS, nawigacje motocyklowe i lokalizatory.
fot. mat. prasowe
Nawigacje samochodowe - wybór filtrów
Ulubioną marką sprzętu z kategorii CB radia okazał się być President. Na podium znalazły się jeszcze Alan oraz Uniden. Najbardziej pożądanym modelem był natomiast Uniden Pro 520 XL, który - zdaniem użytkowników serwisu – cechują niskie szumy, duży zasięg i bardzo dobrym stosunek jakości do ceny.
Informacje o badaniu
Raport specjalny Skąpiec.pl stanowi przede wszystkim analizę preferencji zakupowych użytkowników porównywarki cen, ale znalazły się w nim również poradniki zakupowe przygotowane przez serwis Jakkupować.pl oraz komentarze dziennikarzy branżowych i przedstawicieli najpopularniejszych producentów. Analiza obejmuje okres od 1 stycznia do 31 maja 2012 roku. Partnerem raportu specjalnego został serwis JakKupować.pl. Patronat medialny nad projektem objęty natomiast: Agdrtv24.pl, PCfoster.pl, E-biznes.pl, Negatywhd.pl oraz Opineo.pl.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)