Internet w biznesie
2005-04-08 00:03
Przeczytaj także: Internetowa Rewolucja w sektorze MSP
W 2004 r. 38,4 proc. przebadanych przedsiębiorców zadeklarowało, że ich firmy składały zamówienia przez internet, a 22,3 proc. przedsiębiorstw otrzymywało zamówienia tą samą drogą. Natomiast 56,2 proc. firm posiadających dostęp do internetu korzysta z bankowości elektronicznej (najczęściej z konta internetowego), a 12,5 proc. przedsiębiorców deklarowało, że ich firmy wykorzystały internet do zamówień maklerskich. Ponadto 53 proc. przedsiębiorstw wykorzystywało sieć w kontaktach z organami administracji publicznej. Jak wynika z badań, ponad połowa przedsiębiorców deklarowała, iż ich firmy posiadają własną stronę www, przy czym najczęściej strony te były wizytówkami firm.Z danych raportu wynika również, że 70 proc. badanych sklepów prowadzi zarówno sprzedaż przez internet, jak i przez tradycyjny sklep. Z kolei najpopularniejszą formą płatności jest płatność przy odbiorze (ok. 2/3 klientów), 21 proc. badanych wybiera natomiast przelew bankowy. Tylko 4 proc. klientów wybiera płatność za pomocą karty płatniczej. Podsumowując wyniki badań, wiceminister podkreśliła, że liczba internautów w Polsce w 2004 r. wzrosła o 1 mln w porównaniu z rokiem 2003 i wyniosła 7,5 mln. Wśród badanych 30 proc. posiadało dostęp do internetu, a 22 proc. ogółu stanowią internauci (osoby korzystające z sieci przynajmniej raz w miesiącu).
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl