Polacy a III filar emerytalny
2012-07-10 11:55
Wiedza na temat produktów emerytalnych © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Jaki sposób na niskie emerytury?
Polacy posiadają niewielką wiedzę na temat produktów finansowych przeznaczonych do oszczędzania na emeryturę. Jak wynika z raportu „Słabe filary polskiej emerytury” przygotowanego przez On Board PR Ecco Network na podstawie badań Instytutu Badania Opinii Homo Homimi, 37 proc. Polaków twierdzi, że nie ma żadnej wiedzy o instrumentach emerytalnych, a kolejne 34 proc. uważa, że ma jedynie podstawową wiedzę w tym zakresie. Jednak ponad połowa badanych przyznaje, że chciałaby wiedzieć więcej na ten temat.'Ograniczona wiedza na temat produktów emerytalnych jest jednym z czynników wpływających na brak zaufania do instytucji finansowych oraz niechęć do powierzania im środków na zabezpieczenie naszej przyszłości" – komentuje Katarzyna Szczypek z On Board PR Ecco Network.
Porównując wyniki tegorocznego badania z poprzednimi prezentowanymi dwa lata temu w raporcie On Board PR Ecco Network „Emerytura po polsku”, można zauważyć, że spada liczba osób dysponujących wystarczającą wiedzą na temat produktów emerytalnych i mechanizmów ich działania. Wzrósł natomiast odsetek osób chętnych do pogłębienia swojej wiedzy na temat dostępnych form oszczędzania na emeryturę. W badaniu realizowanym dwa lata temu, aż 44 proc. respondentów oceniało swoją wiedzę, jako wystarczającą, a niemal 43 proc. uznało, że chciałoby wiedzieć więcej na ten temat. Obecnie odsetek ten wynosi ponad 60 proc.
fot. mat. prasowe
Wiedza na temat produktów emerytalnych
Gdzie Polacy szukają informacji o produktach?
Polacy najchętniej szukają wiedzy o produktach emerytalnych na własną rękę, wykorzystując do tego dostępne źródła informacji. Najbardziej popularnym i najczęściej wykorzystywanym narzędziem jest Internet. 44 proc. Polaków czerpie z niego informacje na temat możliwości oszczędzania na emeryturę. Najchętniej korzystamy ze stron instytucji finansowych (23 proc.) i forów internetowych (12 proc.). Zaglądamy również na portale branżowe. Co dziesiąty z badanych wiedzę na temat produktów emerytalnych czerpie również z mediów tradycyjnych, takich jak prasa, radio i TV. Aż 14 proc. Polaków przyznaje, że wcale nie szuka informacji o emerytalnych produktach finansowych. Tylko 8 proc. respondentów poszukuje fachowej informacji bezpośrednio u doradcy finansowego, a jedynie 4 proc. badanych udaje się po informację bezpośrednio do placówek oferujących takie produkty.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)