Praca w branży PR II kw. 2012
2012-07-17 10:10
Liczba ofert pracy dla PR-owców-porównanie © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Praca w branży PR V 2012
W II kw. 2012 roku na PR-owców czekało 429 ofert. W porównaniu z pierwszymi miesiącami rynek pracy w PR skurczył się o 1/5. Straciły głównie osoby poszukujące pracy w agencjach - w kwietniu ogłoszenia agencji stanowiły 57 proc. ogółu ofert, w maju - 50, a w czerwcu ten udział nieznacznie wzrósł - do 52 proc. Liczba rekrutacji dla kadry kierowniczej stopniała o ponad połowę (z 36 do 16 ogłoszeń). Głównym motorem napędowym agencyjnego rynku były zaś ogłoszenia dla konsultantów i praktykantów. W II kw. było ich 25 proc. mniej.fot. mat. prasowe
Liczba ofert pracy dla PR-owców-porównanie
- Czerwcowy spadek liczby ofert, wynikający z mniejszego zainteresowania praktykantami nie jest niczym nadzwyczajnym. Boom na oferty dla stażystów, jak wynika z raportów PRoto.pl z lat ubiegłych, nastąpi jak zwykle w lipcu i sierpniu. Agencje nie organizują rekrutacji w czasie, gdy potencjalni praktykanci mają na głowie sesje i zaliczenia – mówi Kinga Kubiak, dyrektor wydawnicza PRoto.pl.
Odwrotnie wygląda sytuacja wśród firm. Nie tylko nie ograniczają one rekrutacji, ale wręcz ją zwiększają. Popyt na nową kadrę zarządzającą utrzymał się na niezmiennymi poziomie i jest większy od tego w agencjach. W porównaniu z I kw. o 15 proc. wzrosło natomiast zapotrzebowanie na specjalistów.
fot. mat. prasowe
Profil stanowiska a instytucja zamieszczająca ogłoszenie
- Zwiększony popyt na usługi specjalistów wśród firm to nie tylko efekt „Eurogorączki”. Paradoksalnie wiele rekrutacji wynika z… oszczędności – zauważa Bartosz Sawicki, redaktor naczelny portalu PRoto.pl. Managerowie są już mądrzejsi zarówno o doświadczenia z hossy, jak i kryzysu. Reorganizują teraz całe działy promocji i dążą do zwiększenia efektywności kosztowej. W wielu przypadkach, w tym w największych korporacjach, okazało się, że działy PR są zbyt słabo obsadzone przy rozbudowanych oraz drogich sekcjach marketingu i reklamy.
Tak samo jak w I kwartale 2012 roku, oferty ze wschodniej Polski stanowiły jedynie nikły procent ogółu ogłoszeń. Z województw położonych przy wschodniej granicy kraju pochodziły zaledwie 4 oferty. O rozmieszczeniu ofert na mapie Polski decyduje położenie miast stanowiących największe ośrodki branży PR. Za sprawą Warszawy najwięcej ofert pochodziło z Mazowsza (łącznie 286 ofert, z czego na stolicę przypada 278), drugie miejsce zajęło województwo dolnośląskie (40 ofert, z Wrocławia 37) a trzecie – małopolskie (31 ofert, tylko jedna nie dotyczyła pracy w Krakowie). Na infografice uwzględniono 423 oferty. 6 ofert dotyczyło pracy za granicą lub w wielu województwach.
fot. mat. prasowe
Miejsce oferowanej pracy
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)