eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyGlobalni konsumenci a kanały sprzedaży

Globalni konsumenci a kanały sprzedaży

2012-07-16 11:03

Przeczytaj także: Zachowania konsumenckie


Badanie Capgemini wyodrębnia sześć segmentów - grup kupujących w nowych kanałach sprzedaży:
  • Social Digital Shoppers (25 proc. respondentów) : większość stanowią osoby poniżej 35 lat, korzystający często z social media i dzielący się opiniami i doświadczeniami w kanałach cyfrowych. Korzystają też z aplikacji mobilnych i nie mają obaw do dokonywania przez nie płatności czy identyfikacji ich osoby.
  • Digital Shopaholics (18 proc. respondentów) : liderzy i eksperymentatorzy; osoby najwięcej kupujące w nowych kanałach sprzedaży, często wykorzystujące aplikacje na smartphony i technologie in-store. Mężczyźni, którzy stanowią dużą część tej grupy wykazują mniejsze zainteresowanie od kobiet, w prowadzeniu dwukierunkowej komunikacji z firmami.
  • Occasional Online Shoppers (16 proc. respondentów) : większość (56 proc.) tej grupy to osoby powyżej 45 roku życia i korzystają z zakupów online nieregularnie. Nowych kanałów używają głównie do porównywania i wyboru produktów czy śledzenia dostawy.
  • Rational Online Shoppers (15 proc. respondentów) : ogólnie to druga najbardziej aktywna grupa kupujących i Internet jest dominującym kanałem zakupów. Jednak ci respondenci są w niewielkim stopniu zainteresowani social media czy mobilnymi aplikacjami.
  • Value Seekers (13 proc. respondentów) : osoby o dużej wrażliwości na cenę o niewielkim zainteresowaniu zakupami cyfrowymi i nowymi technologiami – najczęściej kobiety (63 proc.). Kupują online głównie, by znaleźć najlepszą ofertę na produkt, który wiedzą, że chcą kupić.
  • Techno-Shy Shoppers (13 proc. respondentów) : to osoby nie czujące się pewnie podczas zakupów w nowych kanałach i nie traktują ich jako ważne. Są to zarówno młode jak i starsze osoby, żyjące głównie w Europie kontynentalnej.

James Roper, Dyrektor Zarządzający IMRG (Interactive Media In Retail Group), brytyjskiego stowarzyszenia
e-handlu skomentował: „Jest zrozumiałe, że e-handel umacnia swoją pozycję kluczowej gałęzi każdej rozwiniętej gospodarki, jednakże jego rola w gospodarkach rozwijających się jest prawdopodobnie mniej znana. Na podstawie naszych rozległych, międzynarodowych badań widzimy znaczne możliwości wzrostu w takich rejonach jak Azja, Ameryka Południowa, gdzie e-handel ewoluuje w inny sposób niż w Europie czy Ameryce Północnej. Ze względu na fakt, ze tradycyjna infrastruktura IT była tam raczej nieobecna, handel z wykorzystaniem kanałów cyfrowych w tych regionach zmierza prosto w kierunku platform mobilnych.”

Według analityków firmy Forrester – „Zważywszy na to, że sprzedawcy detaliczni przetrwali wcześniej dzięki doskonałym technikom sprzedaży, czy atrakcyjnym lokalizacjom sklepów, firmy uświadamiają sobie, że krytyczne znaczenie ma zwiększenie inwestycji w zwinne technologie wielokanałowe, takie jak rozwiązania mobilne w placówkach i zwiększenie nakładów na strukturę IT wewnątrz organizacji.”

„Na dzisiejszym złożonym rynku rządzą konsumenci, a sprzedawcy muszą nadążać za cyfrowym klientem w czasie jego drogi przez wszystkie kanały sprzedaży” twierdzi Bernard Helders, lider globalnego zespołu ds. produktów konsumpcyjnych i handlu detalicznego Capgemini.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: