eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaNajczęściej cytowane media VI 2012

Najczęściej cytowane media VI 2012

2012-07-19 10:12

Najczęściej cytowane media VI 2012

Najbardziej opiniotwórcze media © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

W czerwcu 2012 roku piłkarskie mistrzostwa zdominowały media, odsuwając w kąt nawet politykę. EURO nie tylko było głównym tematem cytowań, ale też pozwoliło na zaistnienie - a przynajmniej spory awans - w rankingu opiniotwórczości, sportowej prasie i portalom. Sportowe awanse nie sięgnęły jednak podium: pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zdobyła Gazeta Wyborcza, drugie Rzeczpospolita, a trzecie Dziennik Gazeta Prawna - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media V 2012

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media

Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zdobyła Gazeta Wyborcza, drugie Rzeczpospolita, a trzecie Dziennik Gazeta Prawna

Tuż za podium uplasowały się: RMF FM, Radio ZET oraz Przegląd Sportowy. Wśród piętnastu najpopularniejszych tematów cytowań, poza EURO 2012, znalazł się też sport w ujęciu bardziej ogólnym, w tym w kontekście PZPN. Między kolejnymi sportowymi wątkami pojawiły się zagadnienia ekonomiczne oraz jedno z bardziej dyskutowanych wydarzeń miesiąca – śmierć generała Petelickiego.

Tematyka

Piłka, piłka i jeszcze raz piłka – w czerwcu EURO 2012 zdominowało media, które wzajemnie się cytowały nie tylko w związku z rozgrywkami i wynikami, ale też w kontekście inwestycji infrastrukturalnych, problemów z wypłaceniem należności podwykonawcom, bójek kibiców oraz długów miast-gospodarzy. Na drugim miejscu znalazły się tematy ekonomiczne, ale z bardzo niewielka przewagą w stosunku do miejsca trzeciego, czyli sportu. W obliczu mistrzostw polityka straciła na znaczeniu – osiągając dopiero czwarte miejsce w zestawieniu.

fot. mat. prasowe

Tematyka przekazów, w których powoływano się na doniesienia z innych mediów

Na drugim miejscu znalazły się tematy ekonomiczne, ale z bardzo niewielka przewagą w stosunku do miejsca trzeciego, czyli sportu


Prasa

Media najczęściej cytowały Gazetę Wyborczą i Rzeczpospolitą. Na kolejnym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych tytułów znalazł się Dziennik Gazeta Prawna.

Źródłem zainteresowania mediów informacjami podanymi przez Gazetę Wyborczą była przede wszystkim publikacja na temat odnalezionej przez Natalię Lebiediewą w Mińsku tzw. białoruskiej listy katyńskiej. Drugim najpopularniejszym tematem, w związku z którym media nawiązywały do Gazety Wyborczej, było EURO 2012 – głównie w kontekście kibiców.

Z kolei Rzeczpospolita przywoływana była najczęśćiej w kontekście ekonomicznym. Dziennik zbadał m.in., jak negatywnie Euro 2012 odbije się na finansach – zarówno zadłużonych z powodu mistrzostw miast-gospodarzy, jak i firm zatrudnionych przy inwestycjach. Zaległości z wynagrodzeniami dla podwykonawców miały stać się przyczyną blokady Stadionu Narodowego – tę informację za Rzeczpospolitą podawały cytowały media.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Media najczęściej cytowały Gazetę Wyborczą i Rzeczpospolitą


Najczęściej cytowane tygodniki to: Wprost, Newsweek i Polityka. Miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był magazyn Forbes.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Najczęściej cytowane tygodniki to: Wprost, Newsweek i Polityka


fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki

Miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był magazyn Forbes


 

1 2 3

następna

Polskie media a Euro 2012

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: