Sprzedaż samochodów dostawczych
2005-04-12 00:03
W marcu sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła 2.987 sztuk, o 22,77 procent więcej niż w poprzednim miesiącu, ale o 5,98 procent mniej niż przed rokiem - donosi w raporcie Instytut Samar. Wynik sumaryczny na koniec pierwszego kwartału wyniósł 7.606 sztuk i jest to tylko o 3,22 procent mniej niż rok wcześniej.
Przeczytaj także: Samochody dostawcze III 2008
Liderem rynku samochodów dostawczych w Polsce jest Fiat, który sprzedał od początku roku 1.740 swoich pojazdów (spadek o 19,6 procent), z tego 680 sztuk - w marcu (spadek o 26,9 procent). Drugą lokatę zajmuje Volkswagen z wynikiem 1.256 aut (w marcu 403 sztuki) i rekordowym wskaźnikiem wzrostu sprzedaży na przestrzeni roku - o 112,5 procent (w marcu o 51,5 procent).Trzecia pozycja należy do Renault. Francuskie pojazdy znalazły w pierwszym kwartale 816 nabywców (wzrost o 4,5 procent), z czego 318 w marcu (10,8 proc. wzrostu). Na czwartym miejscu uplasował się Ford - sprzedaż sumaryczna wyniosła 747 sztuk, o 9,2 procent mniej niż rok wcześniej; marcowa - 348 sztuk, o 38,7 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Piąty na polskim rynku Mercedes sprzedał od początku roku 612 aut (spadek o 10,7 procent, w marcu - 306 sztuk, 14,6 proc. wzrostu).
Wysokie wskaźniki wzrostu sprzedaży uzyskał Opel (szósta lokata): wynik miesięczny 326 sztuk jest o 52,3 procent większy, a skumulowany 596 sztuk - o 45 procent większy niż przed rokiem. Kolejne marki pierwszej dziesiątki wykazały tendencję malejącą. Poczynając od Citroena na siódmej pozycji (455 sztuk, spadek o 37,5 procent), poprzez Peugeot (ósma lokata, 405 aut, 30,5 proc. spadku), kończąc na dziesiątej na liście rankingowej Kii (232 auta, spadek o 28,2 procent). Jedynie Intrall (dziewiąte miejsce) osiągnął lepszy wynik sumaryczny niż rok wcześniej - 360 sztuk, wzrost o 16,5 procent.
Przeczytaj także:
Samochody dostawcze X 2007
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl