Nowe technologie przyspieszają tempo życia
2012-07-24 13:24
Przeczytaj także: Apetyt na nowe technologie rośnie
„W obliczu „wszechobecnej łączności” wyzwaniem staje się planowanie działań marketingowych w sposób, który pozwoliłby konsumentom zachować cenne dla nich „elementy przeszłości” przy jednoczesnym korzystaniu z narzędzi oferowanych przez współczesny świat. Już teraz na rynku zauważalne są tendencje do zestawiania ze sobą „starych” i „nowych” elementów, jak np.: dodawanie tradycyjnych, skórzanych etui na najnowsze smartfony. Cały czas jednak jest to istotny obszar, z potencjałem do zagospodarowania. Docenione zostaną korporacje, które będą planować swoje działania w umiejętny sposób, pomagając konsumentom odnaleźć balans - mówi Dominika Nawrocka, Associate Director Euro RSCG Sensors.
W trosce o zrównoważony rozwój
Poza wpływem na życie osobiste, badani zwracają też uwagę na konsekwencje, jakie rozwój technologii może mieć na warunki życia na Ziemi – 45% nie potrafi jednak jednoznacznie określić, czy nowe technologie uczynią nasze życie lepszym czy gorszym, mówiąc, że na ocenę jest jeszcze za wcześnie. Wśród prosumentów panuje przekonanie, że w dłuższej perspektywie nasze „rabunkowe” podejście do życia i świata nie zapewni zrównoważonego rozwoju. Aż 90% prosumentów i 82% konsumentów obawia się destrukcyjnego wpływu postępu technologicznego na środowisko i zmiany klimatyczne, a 86% prosumentów i 81% konsumentów obawia się, że zabraknie naturalnych źródeł energii. Dążąc do zrównoważonego rozwoju, badani zwracają też coraz większą uwagę na to, jaki wpływ na środowisko i społeczność mają kupowane przez nich produkty, prawie ¾ z nich jest zadowolona z redukcji ilości produkowanych przez siebie odpadów.
fot. mat. prasowe
Czy wiemy gdzie jest przycisk "wyłącz"?
67% konsumentów obawia się obciążenia nadmiarem informacji
Informacje o badaniu
Prosumer Report to seria publikacji firmy Euro RSCG Worldwide. Stanowią one element globalnej inicjatywy dzielenia się wiedzą i informacjami, w tym wynikami naszych własnych badań prowadzonych w ramach sieci agencji grupy Euro RSCG i firm będących odbiorcami jej usług. Badanie Prosumer Report ”Cyfrowe życie” zostało przeprowadzone wspólnie z firmą Market Probe International wśród 7213 dorosłych w 19 krajach, reprezentujących populację 3,6 miliarda ludzi. W Polsce badaniem zostało objętych 503 respondentów, zarówno kobiet jak i mężczyzn, powyżej 18. roku życia. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI latem 2011 roku.
![Do Google po poradę lekarską, po humor na social media [© pixabay.com] Do Google po poradę lekarską, po humor na social media](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Google/Do-Google-po-porade-lekarska-po-humor-na-social-media-251589-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)