Polskie media a Euro 2012
2012-07-24 11:15
Przeczytaj także: Najpopularniejsze dyscypliny sportowe VI 2012
Poza tym, że stadion ten znajduje się w stolicy Polski, na wynik taki wpłynęły:
- Na Stadionie Narodowym odbył się mecz otwarcia Euro 2012 (Polska-Grecja, 8.06).
- Reprezentacja Polski rozegrała tutaj dwa z trzech swoich meczów na Euro.
- Odbyło się tutaj jedno spotkanie ćwierćfinałowe (Czechy-Portugalia, 21.06) i jedno półfinałowe (Niemcy-Włochy, 28.06).
- Ostatni mecz Mistrzostw na terenie Polski rozegrany został właśnie na Stadionie Narodowym („Wczoraj nasz kraj pożegnał się z Euro 2012. Na Stadionie Narodowym w Warszawie został rozegrany półfinał pomiędzy reprezentacjami Niemiec i Włoch” – Polska Gazeta Krakowska, „Koncerty, mecze i zwiedzanie, czyli sposób na nowe areny”, 29.06.12).
- To największy typowo piłkarski obiekt tych Mistrzostw („jedną z największych inwestycji był Stadion Narodowy w Warszawie. Został otwarty w styczniu 2012, z półrocznym opóźnieniem. Kosztował prawie 2 mld złotych. Będzie główną polską areną ME, odbędzie się na nim pięć spotkań” – Kurier Szczeciński, „To warto wiedzieć”, 8.06.12).
Sponsorzy Euro 2012
Głównym Partnerem Technologicznym oraz jednym ze sponsorów UEFA EURO 2012 był Orange. Ponadto, sponsorami mistrzostw Europy w Polsce i na Ukrainie byli: Adidas, Castrol, Coca-Cola, Hyundai-Kia, Carlsberg, McDonald’s, Sharp, Canon oraz Continental.
W polskiej prasie i wybranych portalach internetowych najczęściej (ponad 100 publikacji) występowały nazwy:
- Carlsberg (160) – zwłaszcza za sprawą szeroko promowanych Carlsberg FanCamp – specjalnych stref kibica utworzonych przez firmę w Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Wrocławiu.
- McDonald’s (132) – wiele publikacji na temat programu „Dziecięca Eskorta McDonald’s” (przede wszystkim gazety regionalne informowały o kolejnych dzieciach, które zakwalifikowały się do programu i w związku z tym będą wyprowadzać na murawę piłkarzy drużyn narodowych); w warszawskiej strefie kibica firma uruchomiła największą restaurację w Polsce.
- Adidas (105) – liczne informacje na temat specjalnie przygotowanych na turniej piłek – Tango 12.
- Coca-Cola (103) – głównie publikacje na temat zwycięzców konkursu „Wynieś flagę na stadion podczas UEFA EURO2012”; nazwa pojawia się także w artykułach dotyczących produktów dostępnych w strefach kibica.
fot. mat. prasowe
Sponsorzy Euro 2012
Głównym Partnerem Technologicznym oraz jednym ze sponsorów UEFA EURO 2012 był Orange
Na kolejnych pozycjach znalazły się:
- Orange (68)
- Castrol (63)
- Hyundai-Kia (42)
- Continental (24)
- Sharp (20)
- Canon (13)
Warto w tym miejscu przytoczyć wyniki raportu Homo Homini dla Dziennika Gazety Prawnej (02.07.12, str. 1), według którego marką najbardziej kojarzoną z Euro2012 jest Biedronka (sponsor reprezentacji Polski). Na drugim miejscu znajduje się McDonald’s, na trzecim Adidas, na czwartym – Coca-Cola. Tyskie, które nie było sponsorem turnieju wyprzedziło natomiast sponsora turnieju – firmę Carlsberg.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)