Polskie media a Euro 2012
2012-07-24 11:15
Przeczytaj także: Najpopularniejsze dyscypliny sportowe VI 2012
Zakończenie
Ogólny obraz Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012 możemy oceniać niewątpliwie pozytywnie. Oczywiście momentami głośno było o niekorzystnych dla wizerunku Polski epizodach, jak zamieszki sprowokowane przez pseudokibiców w dniu meczu Polska-Rosja, ale stosunkowo szybko o nich zapomnieliśmy i nie wpłynęły one na postrzeganie całego turnieju. Oto tylko nieliczne z tytułów prasowych i internetowych, jakie ukazały się 2 lipca: „Zagraniczne media zachwycone polskim Euro” (Polska The Times), „Czapki z głów przed Polakami” (Dziennik Wschodni), „Portugalskie media: Polacy okazali nam szacunek
i gościnność” (interia.pl), „Belgijska prasa: Polska i Ukraina obaliły stereotypy” (onet.pl), „Euro 2012: portugalskie media oczarowane Polską” (onet.pl), „Europa czuje się w Polsce jak w domu” (Przegląd Sportowy), „Wspaniałe Euro 2012” (Dziennik Polski), „Organizacyjnie – wielki sukces. Zabrakło tylko zwycięstw piłkarzy” (Gazeta Współczesna). Pojawiły się liczne publikacje relacjonujące pozytywną opinię Michela Platiniego na temat Euro 2012 (m.in. Sport, „Platini zachwycony”) oraz przedrukowujące fragmenty tekstów na temat Mistrzostw, jakie ukazały się w zagranicznej prasie (z reguły także korzystne dla „naszego” turnieju). Za podsumowanie niech posłuży jeden z nich: „94 miliardy złotych wydaliśmy na przygotowania do piłkarskich mistrzostw Europy.
I choć w Kijowie wygrała Hiszpania/Włochy (niepotrzebne skreślić), to prawdziwym wygranym całej imprezy jesteśmy my! (…)Zabawy na trybunach stadionów oglądało przy każdej transmisji co najmniej 150 min kibiców z całego świata. Do tego doszły relacje zagranicznych dziennikarzy. Też w samych superlatywach. Mało? Dodajmy, że zdaniem ekonomistów inwestycje na Euro pomogły naszej gospodarce przetrwać kryzysowe lata. Nowe drogi pomogą przyciągać inwestorów. Rozwijamy się i w przyszłości będziemy się rozwijać szybciej, niż gdybyśmy mistrzostw nie organizowali. A za cztery lata Mistrzostwa Europy w piłce ręcznej. Też w Polsce!” (Gazeta Wyborcza, „To my wygraliśmy Euro 2012”, 2.07.12).
Informacje o badaniu
Analizą zostały objęte polska prasa (dzienniki i tygodniki ogólnopolskie, dzienniki i tygodniki regionalne) oraz wybrane portale internetowe (lista 39 portali do wglądu). Uwzględniono wszystkie artykuły, które ukazały się w wybranych mediach w okresie od 8 czerwca do 2 lipca 2012 roku, w których była mowa o Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej 2012.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)