Branża turystyczna radzi sobie w m-commerce
2012-07-27 11:16
M-commerce - turystyka w Europie © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polski rynek m-commerce rośnie najszybciej w Europie
Lider rynku reklamy efektywnościowej w Europie podsumował zakupy usług turystycznych na swoich kluczowych rynkach. Przygotowany przez zanox raport obejmuje kraje: Niemcy, Włochy, Francję, Hiszpanię, kraje Beneluksu, Skandynawię oraz Polskę. Z opracowania, wynika że tylko w Polsce zyski z transakcji wzrosły aż o 280 procent w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Jednak to kraje Beneluksu są niekwestionowanym liderem rynku europejskiego. zanox odnotował tam bardzo duży, bo aż 520-procentowy wzrost przychodów z transakcji mobilnych dla sektora turystycznego. Polskę wyprzeda również Hiszpania z wynikiem +293 procent, natomiast tuż za naszym krajem są Niemcy +232 procent. W całej Europie wzrost w sektorze handlu mobilnego wyniósł 190 procent.fot. mat. prasowe
M-commerce - turystyka w Europie
iPad generuje największe przychody
Z raportu zanox wynika, że największe przychody, w stosunku do innych badanych urządzeń, generuje tablet Apple. Zwiększył on swój udziały kosztem iPhone’a. – Obecnie iPad odpowiada za 68 procent przychodów z 19 procent wzrostem. Co ciekawe, iPhone zmniejszył swój udział aż o 21 procent. Sytuacja Androida wygląda trochę inaczej. Odpowiada on teraz za 11 proent. transakcji na badanych rynkach. Choć i tutaj możemy mówić o prawie 50 procentowym wzroście w stosunku do roku ubiegłego (z 6 do 11 procent) – wyjaśnia Jakub Maj, dyrektor regionalny na Europę Centralną i Wschodnią w zanox. W Polsce iOS ma mniejsze udziały – 81 procent, a Android większe – 18 procent. Urządzenia pracujące pod kontrolą iOS odpowiadają obecnie za zdecydowaną większość zysków – 89 procent – w segmencie turystycznym w m-commerce na badanych rynkach, mimo to odnotowały niewielki spadek o 2 procent.
fot. mat. prasowe
Dochody w podziale na urządzenia mobilne (turystyka)
Wirtualne biura podróży i linie lotnicze na czele
Największe zyski w Polsce generują internetowe biura podróży oraz linie lotnicze. Z raportu zanox Mobile Performance Barometer - Travel wynika, że to właśnie serwisy: FRU.PL, eSky.pl i tripsta.pl napędzają ten sektor. Wśród linii lotniczych należy wyróżnić węgierskie linie lotnicze Malev oraz Polskie Linie Lotnicze LOT.
Rewolucja mobilna trwa, klienci coraz chętniej korzystają z możliwości jakie dają im smartfony i tablety. Nie służą one już tylko do dzwonienia, czy nawet prowadzenia korespondencji służbowej, ale są też ważnym elementem wspomagającym proces decyzyjny, podczas zakupów. – Warto zauważyć, że aby wykupić wycieczkę, zarezerwować hotel czy lot, nie potrzeba już komputera. Wszystko to można zrobić przy pomocy niewielkiego urządzenia mobilnego, które zawsze mamy przy sobie – wyjaśnia Jakub Maj z zanox. – Oprócz aspektu użyteczności i „ułatwiania życia”, warto zwrócić uwagę na to, że Polska jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków w Europie, jeśli chodzi o sektor zakupów mobilnych – dodaje Maj.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)