Jakie urządzenia mobilne popularne w regionie CEE?
2012-08-03 11:36
Przeczytaj także: Urządzenia mobilne wkrótce zastąpią komputery
Nokia, ciesząca się przez ponad 10 lat niezmienną popularnością na globalnym rynku telefonów komórkowych, na wielu światowych rynkach została w ostatnim czasie wyprzedzona przez Samsunga. Pozycja fińskiego producenta wyraźnie słabnie także w Europie Środkowo-Wschodniej. Na przestrzeni 2011 roku Nokia straciła 13 punktów procentowych udziału w odsłonach mobilnych w krajach środkowo- i wschodnio-europejskich. Samsung z kolei zdecydowanie rósł w 2011 roku w siłę. Zgodnie z danymi gemiusTraffic za czerwiec 2012, ponad jedna piąta wszystkich mobilnych odsłon wykonywanych w Europie Środkowo-Wschodniej pochodzi z urządzeń Samsunga. Co ciekawe, udział odsłon mobilnych dla urządzeń Nokii był w tym samym okresie o 4 punkty procentowe niższy. Południowo-koreański producent jest popularny zwłaszcza w Słowenii, na Węgrzech i na Litwie, gdzie ponad 25% odsłon mobilnych generowanych jest za pomocą jego produktów.
Inne popularne marki urządzeń przenośnych w Europie Środkowo-Wschodniej to HTC oraz Sony Ericsson. Produkty od HTC są używane najczęściej w Czechach i na Słowacji, gdzie ich udział w mobilnych odsłonach generowanych na rynku wynosił w czerwcu 2012 stosownie 10,4% i 13,2% (na podstawie danych gemiusTraffic). Internauci z regionu bardzo chętnie wybierają również smartfony i tablety produkowane przez Sony Ericsson. Są one szczególnie popularne na Węgrzech (11,1% odsłon mobilnych generowanych na rynku), w Polsce (13,4%) oraz na Słowacji (11,3%).
Modele urządzeń przenośnych, które wyraźnie dominują na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej to flagowe produkty potentata z Cupertino: iPad oraz iPhone. Podczas gdy iPad cieszy się niezmierna popularnością w Estonii, Rosji i Słowenii (ponad 30% wykonanych odsłon mobilnych w każdym z tych krajów), to iPhone używany jest w szczególności przez Chorwatów (32%). Trzecie miejsce w regionie zajmuje Samsung GT-i9100 (Galaxy SII). Średni odsetek odsłon mobilnych generowanych w tej części Europy za pomocą tego smartfona wyniósł 3,5%, o ponad 20 punktów procentowych mniej niż w przypadku obecnego lidera w regionie – iPada.
„Można przewidywać, że taka przepaść pomiędzy urządzeniami Apple’a i smartfonami oraz tabletami produkowanymi przez inne marki pozwoli produktom z logo nadgryzionego jabłka jeszcze przez długi czas utrzymać pozycję lidera w Europie Środkowo-Wschodniej” – dodaje Rosiński.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze modele urządzeń przenośnych w Europie Środkowo-Wschodniej
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)