Ranking biur podróży wg polskich internautów
2012-08-07 00:15
Mapa opinii na temat biur podróży © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet 2011
Jak mówią jego twórcy - to pierwsze w Polsce tak kompleksowe badanie branży turystycznej oparte w całości o dane pozyskane z monitoringu Internetu. Raport prezentuje opinie internautów dotyczące funkcjonowania biur podrózy, czyli tematu który jest obecnie na topie.Celem sporządzonego raportu było zwrócenie uwagi na Internet jako medium ‘masowego rażenia’, w którym przekazywane informacje zaczynają wywierać znaczący wpływ na codzienne decyzje podejmowane przez konsumenta. Jednocześnie, raport ma za zadanie uświadomić biurom podróży, i nie tylko, że śledząc opinie swoich klientów w Internecie obie strony mogą na tym wiele zyskać.
Analizie poddane 10 najpopularniejszych pod względem liczby wypowiedzi w Internecie biur podróży. Zebrano na ich temat 5224 wypowiedzi w okresie od 1 kwietnia do 15 czerwca bieżącego roku.
Oto ranking najlepiej ocenianych biur podróży w Internecie:
fot. mat. prasowe
Ranking biur podróży wg liczby wypowiedzi
Najlepiej ocenianym biurem podróży w Internecie według liczby pozytywnych komentarzy jest Itaka (498 pozytywnych wypowiedzi). Tuż za nią, na drugim miejscu znalazło się Rainbow Tours (207). Kolejne dwa miejsca zajęły biura: Almatur (177) oraz Neckermann (115).
Autorzy raportu sporządzili ‘mapę opinii’ na temat biur podróży, która obrazuje nie tylko ile, ale i jak pozytywnie mówi się na temat każdego z badanych biur podróży:
fot. mat. prasowe
Mapa opinii na temat biur podróży
Biuro podróży Itaka wypada dobrze nie tylko pod kątem oceny (przewaga pozytywnych opinii nad negatywnymi), ale również udziału w dyskusji (mówi się o niej najwięcej ze wszystkich biur podróży). Co biorąc pod uwagę krytyczny charakter, z którego słyną polscy internauci jest bardzo dobrym wynikiem. Na tle innych biur podróży pozytywnie wyróżniają się także: Almatur, Exim Tours, Funclub, Neckermann oraz Rainbow Tours, które charakteryzują się wysokim udziałem (ponad 50%) pozytywnych opinii na swój temat, chociaż dyskutuje się o nich relatywnie mniej. Itaka i Ecco Holiday zdominowały dyskusję w Internecie, ponieważ liczba komentarzy na ich temat stanowiła 53% wszystkich opinii na temat analizowanych biur podróży.
Jak wynika z raportu Polacy bardzo chętnie dzielą się swoimi wrażeniami z wakacji, wykorzystując do tego Internet. Jest on także naturalnym miejscem, w którym Polacy szukają w pierwszej kolejności informacji na temat biur podróży i ofert wakacyjnych wojaży. Opinie umieszczane w sieci są dla nas cennym źródłem informacji dotyczących m.in. kondycji biura, jakości jego usług czy oceny podejścia do klienta, warto więc je monitorować.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (2)
-
sowa646 / 2013-07-26 09:29:35
OSTRZEGAM !!!, ODRADZAM !!!, ZALECAM OMIJAĆ DŁUGIM ŁUKIEM FUN CLUB Z POZNANIA !!!
Wycieczka autokarowa z FUNCLUB Poznań do Rosji pt. “Poznaj Rosję”
Dzisiaj na osłodę pozostaje tylko ostrzec wszystkich wybierających się z funclub z Poznania na urlop. Firma nie mająca zielonego pojęcia o organizacji. Wszystko co tam się działo to jedna wielka katastrofa, porażka i nieporozumienie. Okradli ludzi z urlopu, pieniędzy, nerwów a przede wszystkim z godności – 1). Kwaterując w hotelu w Moskwie w warunkach urągających przyzwoitości i podstawowym standardom, 2).Wymuszając niby to "prośbami“ ale powtarzanymi bez końca, by 80 osobowa grupa nie korzystała z autokarowej toalety i za potrzebą biegała w las, w najlepszym przypadku ustawiała się w kolejce do jednej toalety na stacji paliw dzięki czemu każdorazowo okradano wycieczkowiczów z 1.5 h czasu urlopowego. 3).Jeszcze przed opuszczeniem granic Polski autokar miał 7 (siedmio) godzinne opóźnienie, 4). Sceny dantejskie między wycieczkowiczami o miejsca, bo organizator od niektórych pokasował dodatkowe pieniądze za konkretne miejsca. 5).Białe noce i kwaterunek w Petersburgu to dla funclub z Poznania hotel w Tesno na odludziu 60 km od Petersburga. 6). Obejrzenie ścian budynku z zewnątrz i to przez szyby autokaru między innymi ermitażu i wielu innych podstawowych atrakcji w tamtych stronach, to dla funclub z Poznania zrealizowanie przewidzianych punktów wycieczki. 7). Zatrudnienie przewodników tylko rosyjskojęzycznych za nasze dodatkowe pieniądze to dla funclub z Poznania też zrealizowanie w pełni punktu mówiącego o zwiedzaniu z przewodnikiem. 8). Zatrudnieni rosyjskojęzyczni przewodnicy tak jak i jeden jedyny pilot na 80 osób to też dla funclub z Poznania standard i wcale funclub nie widzi w tym problemu że przemieszczanie się tak licznej grupy w przedziale wiekowym 10 – 80 lat w dużym mieście, przejazd metrem jest wręcz niemożliwy. 9). Ciągłe przeliczanie 80 osobowej grupy to też godziny urlopowe skradzione każdemu z wycieczkowiczów przez funclub z Poznania. 10). Pod pojęciem obiadokolacji na gorąco funclub z Poznania rozumie zimne, głodowe porcje, jakościowo pod tzw. “psem” których nie dla wszystkich starczało, nie wspominając kolejki na posiłki bo pomieszczenie w którym je podawano mieściło 20 kilka osób, w tym również innych gości tego pseudo hotelu z 3 gwiazdkami. 11). I tak można by jeszcze długo wymieniać “zalety organizatora” jedno z mądrych powiedzeń mówi że, jeżeli nie będziemy siebie szanowali to nikt też i nas nie uszanuje, dlatego: NIGDY WIĘCEJ Z FUN CLUB Z POZNANIA [ odpowiedz ] [ cytuj ]