eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama wielkoformatowa IV-VI 2012 r.

Reklama wielkoformatowa IV-VI 2012 r.

2012-08-09 11:30

Reklama wielkoformatowa IV-VI 2012 r.

Fot. 1 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

II kwartał 2012 roku był bardzo dobry dla rynku reklamy wielkoformatowej. Szacowana wartość rynku wyniosła 27,05 mln zł. W porównywalnym okresie 2011 roku szacowana wartość tego rynku wyniosła 23,49 mln zł, natomiast w 2010 roku - 25,53 mln zł. Daje to wzrost wartości rynku aż o 15,2% - podaje raport sporządzony przez CAM Media.

Przeczytaj także: Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.

fot. mat. prasowe

Kwartalna wartość netto rynku reklamy wielkoformatowej

Wysoki wzrost sprawił, że w II kwartale br. uzyskany został rekordowy poziom

W efekcie, po dobrym pierwszym kwartale, łączny wzrost w pierwszym półroczu 2012 roku wyniósł 10,4%. Łączna wartość rynku reklamy wielkoformatowej wyniosła 47,69 mln zł (w porównaniu z 43,21 mln zł rok wcześniej).

Wysoki wzrost sprawił, że w II kwartale br. uzyskany został rekordowy poziom. Dotychczasowy rekord kwartalnych inwestycji w reklamę wielkoformatową wynosił 25,53 mln zł (w II kwartale 2010 r.).

II kwartał 2012 roku charakteryzował się istotnymi zmianami na poziomie poszczególnych miesięcy. Bardzo wysoka dynamika wzrostu została odnotowana w czerwcu (zgodnie z oczekiwaniami, o 24,3%), ale również w maju, kiedy wzrost wyniósł aż 32,5%. Dzięki wysokiemu wzrostowi czerwiec został rekordowym miesiącem pod względem poziomu inwestycji uzyskując poziom 9,76 mln zł. Należy zauważyć, że w kwietniu został odnotowany spadek o 5,9%.

fot. mat. prasowe

Miesięczna wartość netto rynku reklamy wielkoformatowej

II kwartał 2012 roku charakteryzował się istotnymi zmianami na poziomie poszczególnych miesięcy


I półrocze 2012 roku charakteryzuje się też dużymi zmianami na poziomie aktywności w poszczególnych branżach. Na poziomie ogólnym, spośród 13 zdefiniowanych sektorów, wzrost odnotowały tylko 4 sektory przy równoczesnym spadku aż 9 sektorów. Jednak skala wzrostu w tych 4 sektorach była wystarczająca dla uzyskania rekordowych poziomów.

fot. mat. prasowe

Wartość inwestycji poszczególnych sektorów

Na poziomie ogólnym, spośród 13 zdefiniowanych sektorów, wzrost odnotowały tylko 4 sektory przy równoczesnym spadku aż 9 sektorów


Siłą napędową wzrostu w I półroczu 2012 roku były sektory napoje i alkohole oraz podróże i turystyka.
Oba wymienione sektory zwiększyły inwestycje aż o 7,6 miliona złotych (co daje wzrost aż o 188%). Dwa pozostałe sektory, które zwiększyły inwestycje to finanse oraz komputery i audio video.

Konsekwencją dużych zmian w poszczególnych sektorach jest zmiana udziału w całości rynku (tabela nr 2). Główna zmiana to zwiększenie liczby istotnych dla rynku kategorii z 3 aż do 5.

fot. mat. prasowe

Udział procentowy poszczególnych sektorów w całości rynku

Siłą napędową wzrostu w I półroczu 2012 roku były sektory napoje i alkohole oraz podróże i turystyka


Na poziomie poszczególnych sektorów zmiany wartości miały zróżnicowane przyczyny:
  • Motoryzacja – siłą napędową wzrostu inwestycji sektora były kampanie promocyjne sponsorów EURO 2012, czyli firm Hyundai oraz KIA. W sumie te dwie firmy odpowiadają za 60,2% całości inwestycji sektora;
  • Napoje i alkohole – największy wpływ na tak wysoki wzrost inwestycji w sektorze miała kampania reklamowa Foodcare (promocja Frugo) oraz inwestycje firm w kontekście EURO 2012 – Carlsberg jako sponsor oraz Tyskie jako marka wykorzystująca kontekst piłki nożnej;
  • Odzież i dodatki – inwestycje całego sektora spadły o 20,7% (1,65 mln zł). Istotnym czynnikiem jest bardzo duże zmniejszenie liczby aktywnych reklamodawców – z 36 do 27. Firma, która istotnie zwiększyła inwestycje to marka H&M;

 

1 2 ... 4

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: