Reklama wielkoformatowa IV-VI 2012 r.
2012-08-09 11:30
Przeczytaj także: Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.
Kolejna tabela ilustruje znaczący wzrost sprzedanych nośników przede wszystkim w strefie C (wzrost inwestycji o 28,4%) oraz z mniejszą dynamiką w strefie B (+19,8%). Jednocześnie inwestycje w nośniki w centrach miast wyniosły jedynie 0,8%.
fot. mat. prasowe
Liczba i wartość wykorzystanych nośników pod względem położenia
W I półroczu 2012 roku największy wzrost pod względem liczby zakupionych nośników i wartości tej sprzedaży odnotowały nośniki powyżej 500 m2 (tabela nr 7).
fot. mat. prasowe
Liczba wykorzystanych nośników pod względem wielkości powierzchni reklamowej
Zaprezentowane w tej części wyniki bazują na liczbie wykorzystanych powierzchni reklamowych w analizowanym okresie z uwzględnieniem cyklu miesięcznego. Innymi słowy: prezentowane wartości to zsumowana liczba powierzchni reklamowych w poszczególnych miesiącach.
Informacje o badaniu
Raport CAM Media o rynku reklamy wielkoformatowej w Polsce i wszystkie związane z nim analizy zostały sporządzone na podstawie rzeczywistych danych rynkowych gromadzonych od początku stycznia 2010 roku. Umożliwia to prowadzenie analiz komparatywnych. Dane wykorzystywane w analizach są gromadzone w sposób ciągły przez sieć monitorującą należącą do CAM Media. Osoby prowadzące monitoring raportują fakty każdej ekspozycji wielkoformatowej w siedmiu największych miastach Polski. Lista miast, w których prowadzony jest stały monitoring ekspozycji reklam wielkoformatowych obejmuje: Warszawę, Kraków, Wrocław, Trójmiasto , Poznań, Katowice, Łódź. Monitoringiem objętych jest 280 lokalizacji wielkoformatowych. Informacja o ekspozycjach na nośnikach reklamy wielkoformatowej jest agregowana w okresach miesięcznych w następujących przekrojach: cena katalogowa/poziom udzielonych rabatów/klasa lokalizacji/ wielkość lokalizacji. Cena transakcyjna jest ceną netto (bez podatku VAT), szacowaną osobno dla każdej lokalizacji z uwzględnieniem rabatów udzielanych przez firmy sprzedające reklamę wielkoformatową, a wynikających z sezonowości sprzedaży, segmentu Klienta dokonującego zakupu i wielkości realizowanej kampanii reklamowej.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)