Branża PR w mediach III 2005
2005-04-17 00:01
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010
Marcowe badanie przekazów o branży PR objęło 69 publikacji i programów. Najczęściej poruszanym w nich tematem był rynek PR (13 z 69 przekazów) – publikacje w tej kategorii dotyczyły m.in. prognoz oraz zmian w polskim public relations, a także zarobków PR-owców. 17% publikacji stanowiły informacje o wydarzeniach z branży. W marcu opisywały one przede wszystkim RemaDays Międzynarodowe Dni Marketingu, Reklamy i PR oraz IV Kongres Public Relations w Rzeszowie. W marcu ponownie pojawiło się wyjątkowo dużo materiałów poświęconych lobbingowi – 10 publikacji.Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (65% tekstów) oraz biznesowym (23%). Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR na pierwszym miejscu znajduje się Gazeta Prawna, która zamieściła 8 publikacji. 6 informacji ukazało się w Radiu PiN, a 5 w TVN24. W marcu odnotowano 29 pojedynczych publikacji.
Wykres 1. Media publikujące informacje o PR
fot. mat. prasowe
Z analizy materiałów wynika, że prawie wszystkie przekazy o branży PR miały neutralny wydźwięk - 80%. 14,5% stanowiły materiały pozytywnie opisujące branżę PR, a 5,5% - publikacje negatywne.
W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 118 przekazów. Spośród osób najczęściej wzmiankowanych w kontekście PR wyróżnia się Piotr Tymochowicz, cytowany czterokrotnie w kontekście wizerunku polityków. Kolejne miejsca w tym rankingu (po 3 materiały) zajmują: Marek Wróbel i Grzegorz Ziemniak. W marcu nie ma zdecydowanego lidera wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR firm, organizacji i instytucji; 2 razy cytowano: Grupę Doradztwa Strategicznego, Kompanię Piwowarską, Polskie Stowarzyszenie PR i Stowarzyszenie Profesjonalnych Lobbystów. Podobnie w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce na podium dzielą: Neuron PR, Sensors PR i Sigma International mające po 3 publikacje.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl