eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyBranża PR w mediach III 2005

Branża PR w mediach III 2005

2005-04-17 00:01

Branża PR w mediach III 2005

© fot. mat. prasowe

W mediach w marcu ukazała się rekordowa liczba informacji o public relations. Najwięcej materiałów opublikowały Gazeta Prawna, Radio PiN i TVN24 - to wyniki siódmego raportu PRoto o wizerunku branży PR w mediach. Najczęściej wzmiankowaną i cytowaną osobą w kontekście PR był Piotr Tymochowicz.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010

Marcowe badanie przekazów o branży PR objęło 69 publikacji i programów. Najczęściej poruszanym w nich tematem był rynek PR (13 z 69 przekazów) – publikacje w tej kategorii dotyczyły m.in. prognoz oraz zmian w polskim public relations, a także zarobków PR-owców. 17% publikacji stanowiły informacje o wydarzeniach z branży. W marcu opisywały one przede wszystkim RemaDays Międzynarodowe Dni Marketingu, Reklamy i PR oraz IV Kongres Public Relations w Rzeszowie. W marcu ponownie pojawiło się wyjątkowo dużo materiałów poświęconych lobbingowi – 10 publikacji.

Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (65% tekstów) oraz biznesowym (23%). Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR na pierwszym miejscu znajduje się Gazeta Prawna, która zamieściła 8 publikacji. 6 informacji ukazało się w Radiu PiN, a 5 w TVN24. W marcu odnotowano 29 pojedynczych publikacji.

Wykres 1. Media publikujące informacje o PR

fot. mat. prasowe


Z analizy materiałów wynika, że prawie wszystkie przekazy o branży PR miały neutralny wydźwięk - 80%. 14,5% stanowiły materiały pozytywnie opisujące branżę PR, a 5,5% - publikacje negatywne.

W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 118 przekazów. Spośród osób najczęściej wzmiankowanych w kontekście PR wyróżnia się Piotr Tymochowicz, cytowany czterokrotnie w kontekście wizerunku polityków. Kolejne miejsca w tym rankingu (po 3 materiały) zajmują: Marek Wróbel i Grzegorz Ziemniak. W marcu nie ma zdecydowanego lidera wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR firm, organizacji i instytucji; 2 razy cytowano: Grupę Doradztwa Strategicznego, Kompanię Piwowarską, Polskie Stowarzyszenie PR i Stowarzyszenie Profesjonalnych Lobbystów. Podobnie w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce na podium dzielą: Neuron PR, Sensors PR i Sigma International mające po 3 publikacje.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach III 2010 Branża PR w mediach III 2010

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: