Ile miasta gospodarze zyskały podczas Euro 2012?
2012-08-21 10:10
Suma publikacji na temat miast z uwzględnieniem rodzaju medium © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Ile miasta gospodarze zyskały przed Euro 2012?
Raport „Promocja z zyskiem”dotyczy czterech ośrodków, w których rozgrywane były mecze w ramach Mistrzostw Europy w piłce nożnej i obejmuje okres od 8 czerwca do 8 lipca 2012 r. Z analizy wynika, że na temat miast-gospodarzy w kontekście Euro opublikowano ponad 82 tys. informacji. Niekwestionowaną medialną gwiazdą w polskiej prasie, Internecie i RTV była Warszawa, na temat której łącznie opublikowano 30 738 publikacji, których ekwiwalent reklamowy osiągnął wartość blisko 216 mln zł. Prognozą dla tak wysokiej pozycji stolicy były już wyniki wcześniejszego badania medialności miast-gospodarzy, obejmującego pierwszy kwartał 2012 roku. Warszawa zagarniała wtedy prawie 40 proc. całego przekazu, z wynikiem ponad 23 tys. informacji.W ciągu analizowanego miesiąca na drugim miejscu pod względem liczby informacji znalazł się Poznań z 19 220 materiałami. Ekwiwalent reklamowy publikacji wyniósł blisko 85 mln złotych.
- Badania firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów pokazują, że kilkuletnia, ciężka praca wielu osób zaangażowanych w przygotowanie UEFA Euro 2012 w Poznaniu nie poszła na marne – mówi Michał Prymas, dyrektor Biura Euro 2012. - O Poznaniu mówiło się i pisało sporo, doskonale pamiętam, jak wiele mediów odwiedzało Centrum Medialne podczas Turnieju i jak szybko przekazywane przez nas informacje trafiały do czytelników, słuchaczy czy telewidzów. Cieszę się, że dzięki analizom tej firmy możemy szczegółowo potwierdzić to, co widzieliśmy na własne oczu podczas Mistrzostw – Euro 2012 było sukcesem zarówno organizacyjnym, jak i medialnym.
Gdańsk uzyskał 16 701 informacji, a Wrocław – 15 950. Obydwa miasta osiągnęły po blisko 100 mln zł AVE. O każdym z ośrodków publikowały najwięcej portale internetowe - relatywnie największy udział miały one w przekazie na temat Poznania – 80,2 proc. Z kolei w prasie w kontekście Euro najczęściej gościł Gdańsk – 12,6 proc. Stacje radiowe i telewizyjne wymieniały przede wszystkim Warszawę – 15,7 proc.
Blisko 53 proc. publikacji na temat miast-gospodarzy opublikowano w mediach ogólnopolskich. Drugi po Warszawie, ponad 50 proc. odsetek publikacji o zasięgu ogólnopolskim uzyskał Wrocław. Informacje o tym mieście trzykrotnie uzyskały również najwyższą – po Warszawie – wartość wskaźnika dotarcia, określającego potencjalną liczbę osób, które mogły mieć kontakt z nazwą danego miasta. W dniu otwarcia mistrzostw wskaźnik wyniósł ponad 13 mln.
fot. mat. prasowe
Suma publikacji na temat miast z uwzględnieniem rodzaju medium
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)