Ile miasta gospodarze zyskały podczas Euro 2012?
2012-08-21 10:10
Przeczytaj także: Ile miasta gospodarze zyskały przed Euro 2012?
- Wyniki są rewelacyjne. Ekwiwalent reklamowy Wrocławia wyceniony w samych mediach ogólnopolskich na blisko 100 mln pokazuje, że jesteśmy jednym z lepiej "zarabiających wizerunkowo" miast. Jeżeli weźmiemy pod uwagę liczbę rozegranych spotkań Turnieju w każdym z miast-gospodarzy, Wrocław mógłby okazać się najlepszy. To pokazuje, że warto organizować prestiżowe wydarzenia. Wpływają na rozwój infrastruktury i turystyki, wzbudzają emocje, a także - jak potwierdzają badania - niosą korzyści finansowe. To bardzo dobry prognostyk i motywacja przed kolejnymi emocjami we Wrocławiu w 2016 roku, kiedy będziemy Europejską Stolicą Kultury oraz w 2017, gdy zagoszczą tu sportowcy z całego świata podczas World Games - podsumowuje Paweł Czuma, rzecznik prasowy UM Wrocławia.
Analiza sumy materiałów na temat każdego z miast, ukazujących się w poszczególnych dniach badanego przedziału czasowego, pokazuje, że najbardziej medialnym dniem dla miast-gospodarzy był 8 czerwca. Wyjątkiem był jedynie Gdańsk, który odnotował najwięcej informacji 11 i 22 czerwca, co związane było z rozgrywanymi 10 i 22 czerwca meczami na tamtejszym stadionie.
Najaktywniejszym dziennikarzem prasowym był Hubert Zdankiewicz, poruszający najczęściej w swoich tekstach temat Warszawy (67) i Wrocławia (59). Sporo o stolicy pisał również Robert Gorbat (34), któremu najwięcej rozgłosu zawdzięcza Poznań. Na temat Gdańska pisał głównie Piotr Wiśniewski (34). W przypadku Poznania, Wrocławia i Gdańska gros przekazu należało do regionalnych wydań Polski The Times, w Warszawie był on bardziej rozproszony.
Internetowym medium numer jeden była wyborcza.pl – blisko 900 materiałów tylko o samej Warszawie. W ogólnym zestawieniu najaktywniejszych stacji radiowych i telewizyjnych znalazł się Polsat News (501 materiałów) i TVN24 (497). Wśród stacji regionalnych niekwestionowanym liderem jest WTK (285).
Na zlecenie Urzędów Miast we Wrocławiu i Poznaniu analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów obliczyli również wartość publikacji na temat tych ośrodków w mediach zagranicznych. W Czechach, Grecji, Niemczech i Rosji opublikowano w prasie i internecie 367 informacji na temat Wrocławia. Same materiały prasowe osiągnęły wartość AVE na poziomie przeszło 11,5 mln zł. O stolicy Wielkopolski w prasie chorwackiej, francuskiej, hiszpańskiej, irlandzkiej, niemieckiej i włoskiej - 277, co przełożyło się na ponad 13 mln zł ekwiwalentu reklamowego publikacji.
Zysk miast to nie tylko liczba informacji, ekwiwalent reklamowy czy dotarcie. Niezwykle ważne i nie do przecenienia jest także zaangażowanie w imprezę mieszkańców miast oraz zmiana postrzegania Polski poza granicami kraju.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)