Najczęściej cytowane media VII 2012
2012-08-22 10:54
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media VI 2012
fot. mat. prasowe
Najczęściej cytowane media VII 2012
Najczęściej przywoływanym medium był Puls Biznesu
Tematyka
Taśmy, znajomości, kolesiostwo, stanowiska obsadzane według klucza partyjnego – zjawiska te zdominowały lipcowe media, spychając w cień Igrzyska Olimpijskie, wybory władz PZPN oraz rozważania, czy EURO 2012 było sukcesem czy porażką. W pierwszej 15-tce, choć na końcu zestawienia, pojawiła się sprawa Kuby Wojewódzkiego i Michała Figurskiego oraz ich niefortunnego dialogu w Radiu Eska, powróciła też sprawa Smoleńska – głównie w kontekście budowy pomników.
fot. mat. prasowe
Tematyka przekazów, w których powoływano się na doniesienia z innych mediów
Taśmy, znajomości, kolesiostwo, stanowiska obsadzane według klucza partyjnego – zjawiska te zdominowały lipcowe media, spychając w cień Igrzyska Olimpijskie
Prasa
Wśród najczęściej cytowanych przekazów prasowych na pierwszej pozycji znalazły się publikacje z Pulsu Biznesu, na drugim miejscu Gazeta Wyborcza, na trzecim Rzeczpospolita.
Tematem powołań na publikacje z Pulsu Biznesu były głównie sprawy związane z aferą taśmową PSL, podobnie wyglądała tematyka publikacji przywoływanych przez inne media za Gazetą Wyborczą. GW zbadała m.in. listę działaczy PO i członków ich rodzin zatrudnionych w różnych instytucjach. Zdecydowana większość publikacji lipcowych dotyczyła kwestii zatrudniania pracowników, zwłaszcza wysokiego szczebla, według klucza partyjnego lub na bazie pokrewieństwa czy znajomości.
Mały wyłom w powyższej tendencji stanowią najczęściej przywoływane artykuły Rzeczpospolitej: cytowane były głównie rankingi przygotowane przez tę gazetę , m.in. zestawienie najlepiej ocenianych samorządów.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe
Wśród najczęściej cytowanych przekazów prasowych na pierwszej pozycji znalazły się publikacje z Pulsu Biznesu, na drugim miejscu Gazeta Wyborcza, na trzecim Rzeczpospolita
Najczęściej cytowane tygodniki to: Newsweek, Polityka i Wprost. Miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był magazyn Forbes.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki
Najczęściej cytowane tygodniki to: Newsweek, Polityka i Wprost
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki
Miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był magazyn Forbes.
Telewizja
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, na trzeciej TVPinfo. TVN24 pozycję lidera zawdzięcza materiałom na tematy sportowe lub ze sportem powiązane, jak sprawa rosyjskich kibiców zatrzymanych w Warszawie podczas EURO 2012. TVN cytowany był z kolei najczęściej w kontekście spraw lokalnych, takich jak prowokacja dziennikarki tej stacji, która zatrudniła się w smażalni ryb.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24
![Monitoring mediów: cytowania I 2019 [© BillionPhotos.com - Fotolia.com] Monitoring mediów: cytowania I 2019](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/media/Monitoring-mediow-cytowania-I-2019-215494-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)