Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2012
2012-08-27 00:12
Przeczytaj także: Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę
Marketerzy szukając innej, ale skutecznej drogi dotarcia do odbiorców, kierują inwestycje reklamowe do kolejnego, bardzo ważnego medium w tym segmencie, czyli radia. Radio skumulowało ponad 22% budżetów w całym 2011 roku, a w pierwszym półroczu 2012 było to już ponad 26%. Analizując wydatki w tym medium, przedstawiciele domu mediowego Equinox, ponownie zauważają silną dominację Aflofarmu (inwestycja rzędu 203 mln zł vs 192 mln rok wcześniej). Drugim co do wielkości, w radiu, reklamodawcą jest Olimp Labs z budżetem rzędu 61 mln zł, na podium znajduje się również Adamed z wydatkami na poziomie 14,5 mln zł.
Ze względu na swoją specyfikę i mnogość stacji radiowych wydaje się, że nawet w sytuacji tak dużej inwestycji Aflofarmu, innym reklamodawcom udaje się rywalizować w tym medium. Inwestycje w radiu wzrastają o 23,5%, do poziomu ponad 400 mln zł – podkreślają analitycy Equinox Polska.
Medium, które zasługuje również na uwagę w tej branży są magazyny kolorowe. Inwestycje w te nośniki są 8–krotnie niższe niż w telewizję, ale podobnie jak w radiu wzrosły o 17% półrocze do półrocza. Prasa, outdoor i kina są nadal z marginalnymi udziałami. Ciekawym przypadkiem są jednak tablice OOH. Jako medium wizerunkowe powinny świetnie uzupełniać komunikację telewizyjną, zwłaszcza, że gros grupy docelowej to mieszkańcy dużych miast, jednak nieliczni reklamodawcy decydują się ich używać w swoich kampaniach. W tym roku tylko 9 marketerów zainwestowało w reklamę zewnętrzną, aby prezentować na niej swoje produkty.
Czym kusi Internet?
Eksperci z Equinox Polska spodziewają się, że Internet będzie medium, w którym wkrótce nastąpi dynamiczny wzrost wydatków w tej kategorii, a spowodowane to będzie coraz większą jego popularnością i możliwością dotarcia również do starszych grup docelowych. Na podstawie danych szacunkowych, IAB ocenia wydatki branży na poziomie 2%, co daje rocznie kwotę ok. 40 mln zł cennikowo. Uznając te szacunki za prawdziwe, jest to już czwarte medium pod względem wydatków w kategorii parafarmaceutyków.
Przeczytaj także:
Reklama leków nie trafia w target?
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
branża farmaceutyczna, wydatki na reklamę, marketing i reklama, farmaceuci, apteki
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)