Trendy HR w sektorze BPO/SSC
2012-08-30 14:01
Przeczytaj także: Nowoczesne usługi biznesowe w Polsce 2012
Respondentów poproszono również o wskazanie stojących przed nimi trudności. Głównymi wyzwaniami związanymi ze współczesnym rynkiem pracy, z którymi obecnie zmagają się przedstawiciele branży BPO/SSC okazały się być przede wszystkim rosnące oczekiwania kandydatów (aż 75% wskazań respondentów), a następnie rosnące oczekiwania klientów (43%). Ważną kwestią dla badanych przedsiębiorstw jest również wizerunek – employer branding jest wyzwaniem dla prawie co trzeciej ankietowanej firmy (29%). Na dalszych pozycjach znalazły się zmiany demograficzne (18%).
Z kolei odpowiadając na pytanie o stojące przed badanymi firmami wyzwania wewnętrzne, respondenci najczęściej wskazywali nacisk kładziony na zwiększenie efektywności (61%) oraz poszukiwanie oszczędności kosztowych (57%). Zdradza to chęć osiągania wysokich wyników i stanu dobrej prosperity przy jednoczesnym zachowaniu po-recesyjnej ostrożności do inwestowania środków finansowych. Na dalszych miejscach uplasowały się kwalifikacje pracowników (46%) i ograniczenia dotyczące stałego zatrudnienia (25%).
fot. mat. prasowe
Z jakimi wyzwaniami wewnętrznymi zmaga się obecnie Państwa firma?
Jak wynika z badania, biorące w nim udział firmy często wprowadzają podwyżki wynagrodzeń. Prawie 8 na 10 respondentów (79%) stwierdziło, że w ubiegłym roku w reprezentowanej przez nich firmie nastąpił wzrost pensji pracowników. Ponad połowa badanych przedsiębiorstw planuje też dalszy wzrost płac (64%). Wynagrodzenia pozapłacowe oferują prawie wszystkie badane firmy (96%). Większość stosuje kilka rodzajów dodatkowych benefitów. Najpopularniejszym są szkolenia, które wykorzystuje je 82% przebadanych firm. Dalej uplasowały się programy motywacyjne (63%). Prawie 67% ankietowanych stosuje również inne benefity dla pracowników.
fot. mat. prasowe
Dodatkowe benefity oferowane pracownikom
Informacje o badaniu
Badanie „Trendy HR w sektorze BPO/SSC” zostało przeprowadzone przez agencję doradztwa personalnego ManpowerGroup w formie ankiety on-line między 23 kwietnia a 18 maja 2012 roku. Badanie skierowane było do osób odpowiadających za politykę personalną, a także osób zarządzających firmami działającymi w sektorze BPO/SSC. W ankiecie uczestniczyło 28 firm, które stanowią ponad 10% wszystkich przedsiębiorstw branży BPO/SSC działających w Polsce . Uzyskane w badaniu odpowiedzi zostały ujęte w cztery oddzielne sekcje, które przedstawiają obraz rynku BPO/SSC w Polsce i dostarczają wiedzę zarówno osobom poruszającym się w tej branży jak i jej obserwatorom.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)