Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2012
2012-09-04 00:12
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2012 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2012
fot. mat. prasowe
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2012
TOP TEN
1. Biedronka – 80,43
Biedronka poprawia wizerunek swoich sklepów i rozszerza asortyment produktów świeżych, głównie warzyw i owoców. W działaniach tych można zauważyć wyraźne dążenie do pozbycia się etykiety dyskontu i przyciągnięcia wielomilionowej rzeszy średnio zamożnych klientów. Ze względu na ubogi asortyment (około 1000 pozycji produktowych) portugalska sieć nie ma jednak szans stać się pełnoprawnym supermarketem.
2. Tesco hipermarkety – 79,68
Podobnie jak inne sieci hipermarketów, Tesco boryka się z problemem, jakim jest wygasająca skłonność Polaków do dokonywania zakupów w wielko powierzchniowych sklepach. Firma koncentruje się na wprowadzaniu konceptu Tesco Extra, który jest mniejszym kompaktowym hipermarketem, bardziej przyjaznym dla klientów niż wielkie sklepy przypominające lotniska.
3. Lidl – 76,05
Lidl tworzy w Polsce sklepy, które nie mają odpowiedników w Europie i którym trudno jest przydać odpowiednią nazwę. Jest to dyskont, jednak z atrakcjami charakterystycznymi dla supermarketów delikatesowych (np. Tydzień Azjatycki czy Tydzień Grecki). Polskim konsumentom takie czarowanie wyraźnie odpowiada, zatem w naszym kraju ta niemiecka sieć ma przed sobą okres pewnego rozwoju.
4. Auchan – 75,00
Auchan przez wiele lat wyrobił wśród polskich konsumentów wizerunek sieci taniej i ta cenowa fascynacja trwa nadal. Francuska sieć modernizuje swoje markety, kusi klientów nocnymi wyprzedażami i darmowym bezprzewodowym Internetem. Można przewidywać, że Polacy nadal będą odwdzięczać się przyciąganiem wózków do kas (w tym – bezobsługowych) tej sieci.
5. Carrefour – 74,74
W Polsce hipermarkety pod szyldem Carrefour nie mają ani przewagi cenowej, ani też nie wyróżniają się jakością ekspozycji towarowej czy wdrażaniem atrakcyjnych rozwiązań. Hipermarkety tej francuskiej sieci są za to stosunkowo małe, co w dzisiejszych czasach jest atutem samym w sobie. To jednak za mało, by utrzymać stabilną pozycję na polskim rynku. Firmę czeka zatem duży wysiłek, by jej sklepy stały się bardziej przyjazne polskim klientom.
6. Kaufland – 73,68
Kaufland jest formatem dobrze dostosowanym do specyfiki polskiego rynku w średnich miejscowościach, gdzie większość konsumentów interesują niskie ceny, a ograniczony asortyment nie stanowi zbytniej przeszkody przy dokonywaniu zakupów. Obecnie ta sieć dyskontowych hipermarketów zaczęła się jednak rozwijać w dużych miastach, stąd niemiecki operator większą niż dotychczas uwagę powinien zwrócić na estetykę swoich sklepów i jakość oferowanych produktów.
fot. mat. prasowe
Hipermarkety i supermarkety
fot. mat. prasowe
Dyskonty i sklepy convenience
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)