Ranking wyborczy w Epr.pl
2005-04-20 00:01
Epr.pl - wortal public relations i komunikacji marketingowej oraz Telefoniczna Agencja Informacyjna - specjalizująca się w monitoringu mediów inaugurują "Ranking wyborczy".
Na stronach Epr.pl codziennie przez czas trwania prezydenckiej kampanii wyborczej będzie można śledzić notowania polityków w... mediach. Celem współpracy jest także przybliżenie socjotechniki wyborczej stosowanej przez polityków i uczynienie z nas bardziej świadomych wyborców.
Przeczytaj także: Przegląd wydarzeń PR
Bieżący rok stoi pod znakiem kilku ważnych wydarzeń politycznych. Zaliczyć do nich można m.in.: wybory parlamentarne, kampanię prezydencką i głosowanie nad konstytucją Unii Europejskiej. To także wyjątkowa, bo zdarzająca się raz na kilka lat, okazja, by śledzić zachowania polityków w najważniejszym dla nich momencie – prezydenckiej kampanii wyborczej, kiedy przekonują do siebie wyborców i rywalizują z przeciwnikami politycznymi.W Rankingu Wyborczym na polityków “nie głosują” wyborcy, lecz media, ponieważ zajmowane przez nich miejsca odzwierciedlają liczbę publikacji, jaką poświęcają im dziennikarze z prasy, radia i telewizji. Ranking daje zatem informację o intensywności kampanii i medialności kandydatów oraz o zasięgu prowadzonych przez nich działań wyborczych. Dowiadujemy się z niego, na przykład, o którym polityku częściej pisano się w tytułach ogólnopolskich, a kto częściej pojawia się w poszczególnych województwach.
- Celem wspólnej inicjatywy Epr.pl i TAI jest także przybliżenie zagadnień PR i marketingu politycznego stosowanych podczas kampanii wyborczej – powiedział Witold Sokołowski, redaktor serwisu Epr.pl – Chcemy zwrócić uwagę specjalistów PR na znaczenie socjotechniki i wizerunku medialnego we współczesnym świecie. Do oceny przebiegu kampanii zaprosiliśmy znanych komentatorów świata mediów i polityki.
- Analiza przekazów prasowych dotyczących tematyki wyborczej to bardzo interesujące zadanie, nie tylko pod względem technicznym, ale i poznawczym – powiedziała Anna Brzosko, Główny Specjalista ds. Marketingu i PR Telefonicznej Agencji Informacyjnej - z przyjemnością przystępujemy do jego realizacji. Wyniki kilkumiesięcznej analizy kampanii i ich zestawienie z wynikami wyborów stworzą bogaty materiał badawczy, który posłużyć może niejednemu analitykowi.
Ranking Wyborczy stworzony został na podstawie przekazów prasowych z ponad 400 tytułów prasy ogólnopolskiej, regionalnej oraz specjalistycznej. Monitoringiem objęte zostały hasła: wybory prezydenckie, kandydat na prezydenta.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl