eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaSocial media i oglądanie telewizji

Social media i oglądanie telewizji

2012-09-06 12:53

Social media i oglądanie telewizji

Oglądanie telewizji © fot. mat. prasowe

Wyniki dorocznego badania przeprowadzonego przez dział ConsumerLab firmy Ericsson - przedstawione w publikacji "TV & Video Consumer Trend Report 2012" - pokazują, że telewizja społecznościowa staje się masowym zjawiskiem rynkowym.

Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w social media VII 2012

62 procent respondentów co tydzień korzysta z mediów społecznościowych w trakcie oglądania telewizji — jest to wzrost o 18 punktów procentowych w okresie jednego roku. Zachowuje się tak 66 procent kobiet i 58 procent mężczyzn. 25% używa mediów społecznościowych do dyskutowania na temat oglądanych właśnie programów telewizyjnych.

Niklas Rönnblom, starszy specjalista w dziale ConsumerLab firmy Ericsson, mówi: „Urządzenia mobilne odgrywają ważną rolę w odbiorze telewizji, ponieważ 67 procent konsumentów wykorzystuje do oglądania programów telewizyjnych i filmów wideo smartfony, tablety lub laptopy. Ponadto 60 procent podaje, że co tydzień korzysta z usług dostępnych na żądanie. Coraz popularniejsze staje się oglądanie telewizji w drodze. 50 procent czasu oglądania telewizji i wideo przypada na pobyt poza domem. Sprzyja temu upowszechnienie mobilnej komunikacji szerokopasmowej”.

Mimo że zachowania i oczekiwania widzów zmieniają się, tylko 7 procent konsumentów zamierza w przyszłości ograniczyć swoje subskrypcje telewizji. Konsumenci nie tylko nie szukają sposobów na zmniejszenie kosztów, lecz chcą płacić więcej za dodatkowe możliwości — 41 procent z nich podaje, że gotowi są płacić za programy telewizyjne i materiał wideo o jakości HD.

fot. mat. prasowe

Oglądanie telewizji

62 procent widzów korzysta z mediów społecznościowych w trakcie oglądania telewizji – wzrost o 18 punktów procentowych w ciągu jednego roku

Ponad połowa konsumentów chce mieć możliwość wyboru programu telewizyjnego i treści wideo. Rönnblom mówi: „Ze wzrostem liczby ekranów i usług klienci niecierpliwie poszukują łatwej w użyciu, skonsolidowanej usługi, która może obejmować wszystko. Powinna ona umożliwiać mieszanie telewizji na żądanie i telewizji liniowej, w tym treści przekazywanych na żywo, ułatwiać wyszukiwanie treści, wykorzystywać zalety telewizji społecznościowej oraz zapewniać bezproblemowy dostęp z różnych urządzeń".

Informacje o badaniu
Dane były zbierane w Brazylii, Chile, Chinach, Hiszpanii, Korei Południowej, Meksyku, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, na Tajwanie, w Wielkiej Brytanii i we Włoszech. W sumie przeprowadzono 14 wywiadów jakościowych i 12 000 ilościowych, co reprezentuje ponad 460 mln konsumentów.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: