iBilling: kontrola kosztów rozmów telefonicznych
2005-04-21 01:06
Warszawska firma Telium uruchomiła platformę umożliwiającą małym i średnim firmom analizę i rozliczanie kosztów rozmów telefonicznych poprzez Internet.
Jak informuje Jerzy Klimkowski – animator projektu – iBilling to w rzeczywistości internetowy system taryfikacyjny dla firm posiadających centralki abonenckie. Według Klimkowskiego analiza kosztów rozmów telefonicznych wpływa na racjonalizację korzystania z firmowych telefonów, a co za tym idzie na obniżenie rachunków firmowych nawet o 20-40%. „Nasz system to nie to samo co np. zwykły biling operatora. My podajemy podział kosztów z uwzględnieniem struktury organizacyjnej firmy. Taka szczegółowa kontrola daje do myślenia pracownikom, którzy świadomi wykorzystywania naszego systemu przez szefa po prostu bardziej się pilnują” – informuje Dariusz Warowny – współtwórca systemu.
W ramach systemu użytkownicy otrzymują dostęp do specjalnego panelu www, z poziomu, którego możliwa jest analiza kosztów połączeń w postaci szczegółowych raportów.
Opłata za korzystanie z systemu oparta jest na abonamencie okresowym (miesięcznym lub kwartalnym). Abonament wyliczany jest dla każdego użytkownika indywidualnie a składniki które wpływają na cenę to: liczba linii wewnętrznych, liczba stosowanych planów taryfowych, liczba klientów którym udostępniony jest serwis billingowy, częstość aktualizowania serwisu.
Firma planuje zdobycie ok. 1000 klientów do końca 2005 roku.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl