Wakacje 2012 a usługi assistance
2012-09-13 11:35
Wykorzystanie uslug assistance podczas okresu wakacyjnego © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Ubezpieczenia assistance na wakacjach 2012
Zgodnie z raportem Europ Assistance Polska za okres od czerwca do września tego roku, pomocy w podróży najczęściej udzielano na terenie Polski – było to 34% wszystkich spraw w ramach assistance turystycznego. Drugim krajem, w którym najczęściej udzielano pomocy turystom były Niemcy z wynikiem 14%, a następnie Chorwacja – 12% interwencji, Stany Zjednoczone Ameryki – 7%, a także Włochy, Hiszpania i Bułgaria z wynikiem 6% oraz Francja i Grecja z wynikiem 4%.Podróżującym Polakom najczęściej udzielano pomocy polegającej na organizacji pomocy medycznej i pokryciu lub zwrotu kosztów leczenia. To 82% wszystkich spraw zgłoszonych w ramach assistance turystycznego w okresie 1 czerwca do 31 sierpnia 2012r. W 4% przypadków pomocna okazała się telefoniczna konsultacja z lekarzem, transportu medycznego wymagało 2% klientów.
fot. mat. prasowe
Wykorzystanie uslug assistance podczas okresu wakacyjnego
"Wśród najczęściej zgłaszanych szkód odnotowujemy zatrucia pokarmowe. Udzielamy wówczas natychmiastowej pomocy medycznej polegającej na interwencji lekarza internisty. W bardziej poważnych przypadkach wymagana jest kilkudniowa hospitalizacja w celu nawodnienia organizmu. Polacy podróżujący do ciepłych krajów miewają również problemy związane z wysokimi temperaturami. Te przypadki należą do drugiej, co do częstotliwości zgłaszania, grupy szkód. Udary słoneczne, oparzenia, uczulenia i wysypki wymagają również interwencji lekarza internisty, a czasem także hospitalizacji" – dodaje Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy Europ Assistance Polska.
Wśród pozostałych świadczeń zrealizowanych na rzecz podróżujących klientów były: pomoc w razie odwołania lub opóźnienia lotu – 9 % oraz pomoc w razie utraty lub opóźnienia w dostarczeniu bagażu – 3 %.
fot. mat. prasowe
Wykorzystanie uslug assistance podczas okresu wakacyjnego
Podobnie jak w ubiegłych latach wielu Polaków na urlop wybrało się samochodami. Do najczęstszych interwencji w ramach assistance samochodowego należało holowanie - 64%, organizacja samochodu zastępczego – 17% oraz naprawa na miejscu zdarzenia – 14%. W sytuacji unieruchomienia pojazdu, pasażerowie mogli liczyć również na organizację alternatywnego transportu (przelotu lub transportu koleją) i z tej usługi skorzystało 3% klientów. Pomocna okazała się również infolinia drogowa informująca o natężeniu ruchu na poszczególnych trasach, o objazdach i remontach, a także danych teleadresowych hoteli, stacji benzynowych i warsztatów. Z tej usługi skorzystało 2% podróżujących klientów.
Najwyższy odsetek interwencji w ramach assistance samochodowego dotyczył Polski – 93%. Jeśli zdarzały się interwencje w ramach assistance samochodowego poza granicami kraju, najczęściej udzielano pomocy w Niemczech – 2% oraz na Ukrainie, w Chorwacji, Francji i we Włoszech – po 1%.
W tym roku w okresie wakacyjnym Europ Assistance Polska udzieliła pomocy polskim klientom łącznie w ponad 100 krajach świata. Zarówno assistance samochodowy, jak i assistance turystyczny zapewniają klientom niezbędną pomoc 24 godziny na dobę niezależnie od miejsca, w którym się znajdują.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)