Firmy nieprawidłowo testują aplikacje mobilne
2012-09-15 00:15
Firmy nieprawidłowo testują aplikacje mobilne © michaeljung - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polskie firmy a aplikacje mobilne
Organizacje przeprowadzające mobilne testy jakości (QA), są głównie skoncentrowane na wydajności (64 procent) i funkcjonalności (48 procent), 18 procent na bezpieczeństwie. Co gorsza, wydaje się, że organizacje wykonujące testy nie potrafią zaadresować nowych wyzwań coraz bardziej zcyfryzowanego środowiska, ponieważ nie posiadają odpowiednich zasobów, narzędzi i metod. Dodatkowo zdolność do efektywnego przeprowadzania testów aplikacji nigdy nie była tak ważna dla reputacji i działalności firm.Raport ujawnia, że w większości firm (51 procent) testowanie pozostaje funkcją wewnętrzną. Tylko 13 procent korzysta z usług zewnętrznego dostawcy. Niestety organizacje, które prowadzą testy samodzielnie, nie dysponują zasobami, które są przygotowane do korzystania z nowych technologii. Raport ujawnia brak zaufania firm do swoich zdolności zapewnienia jakości oprogramowania, a ponad połowa respondentów (59 procent) wiedzę swoich wewnętrznych zespołów dotyczącą najnowszych narzędzi i technologii testowania ocenia zaledwie jako przeciętną. Dwie trzecie respondentów przyznaje, że nie ma odpowiednich narzędzi do testowania aplikacji mobilnych, a jedna trzecia, że nie ma właściwych metodologii i procesów (34 procent) a także koniecznej wiedzy (29 procent).
“Sprawdzone i niezawodne aplikacje stały się krytyczne dla działalności wielu organizacji. W tej sytuacji rozbrzmiewa brak zaufania większości firm do swoich zdolności w zakresie monitorowania i testowania jakości oprogramowania - Michel de Meijer, Global Service Line Testing Lead,Capgemini Group. Firmy działające globalnie muszą zapewnić stały dostęp do różnego typu urządzeń mobilnych, w każdym miejscu i o każdej porze, często tysiącom pracowników i niekiedy milionom klientów. Zespoły zapewnienia jakości muszą poważnie zastanowić się nad zintegrowanymi strategiami testowania, obejmującymi tradycyjne i mobilne aplikacje, aby sprostać wymaganiom użytkowników.”
fot. michaeljung - Fotolia.com
Firmy nieprawidłowo testują aplikacje mobilne
Raport pokazuje też, że ponieważ firmy dążą do obniżenia kosztów i skrócenia czasu wprowadzenia produktów na rynek, ponad dwie piąte (42 procent) budżetów przeznaczonych na zapewnienie jakości wzrosła w ostatnim roku, a tylko 11 procent budżetów zmalało. Większość respondentów (53 procent) oczekuje też wzrostu ich budżetów do roku 2015, a tylko jedna piąta (18 procent) spodziewa się obniżenia. Jako, że organizacje dążą do centralizacji i konsolidacji procesów zapewnienia jakości celem dalszych redukcji kosztów i efektywności, raport wskazuje jako znaczący trend inwestowania w Centra Doskonałości Testów – (TCOE). Podczas gdy obecnie tylko 6 procent posiada takie centra, stanowi to jednak 50 procentowy wzrost w stosunku do roku 2011. Prawie dwie trzecie firm (60 procent) obecnie planuje lub tworzy takie centra upatrując w nich sposobu zapewnienia przewagi konkurencyjnej.
„Organizacje muszą odpowiednio zbilansować ograniczone zasoby z innowacjami, jeśli stawiają na rozwój biznesu i odróżnienie się od konkurencji. – dodaje Matthew Moran, vice president, Hybrid IT and Cloud, Product Marketing, Software, HP. Z pomocą HP firmy mogą uaktualnić i zoptymalizować zasoby do testów i operacje tak, aby obniżyć koszty, przyśpieszyć czas wprowadzania produktów na rynek oraz poprawić jakość usług, wszystko dzięki korzystaniu z nowych modeli dostarczania usług jak: technologie mobilne, społecznościowe i chmura.”
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)