M-commerce przyszłością handlu detalicznego
2012-09-19 09:19
![M-commerce przyszłością handlu detalicznego [© ferkelraggae - Fotolia.com] M-commerce przyszłością handlu detalicznego](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/handel-detaliczny/M-commerce-przyszloscia-handlu-detalicznego-104578-200x133crop.jpg)
M-commerce © ferkelraggae - Fotolia.com
Przeczytaj także: Mobilna sprzedaż coraz popularniejsza
Badanie, które przeprowadzono wśród 300 największych detalistów w całej Europie, jest częścią najnowszego raportu na temat branży handlu detalicznego, przygotowanego przez Economist Intelligence Unit (jednostka badawcza związana z tygodnikiem The Economist) a wspartego przez MasterCard: The I Factor: how consumer demand is driving retail innovation (Ja - konsument: w jaki sposób wymagania konsumentów wymuszają innowacyjność branży handlu detalicznego).Raport ten zwiastuje erę, nazwaną „I Con” — erę inteligentnego, wielokanałowego, wszechmocnego konsumenta. Analizuje, w jaki sposób detaliści wprowadzają innowację, aby utrzymać przewagę konkurencyjną na rynku, który szybko się zrewolucjonizował. Jednocześnie przedstawia wizję tego, w jaki sposób rynek ten będzie ewoluował.
fot. ferkelraggae - Fotolia.com
M-commerce
Jak wynika z najnowszych badań, przeprowadzonych przez MasterCard wśród detalistów z całej Europy, do roku 2020 telefon komórkowy przejmie rolę tradycyjnego sklepu, strony internetowej oraz centrum telefonicznej obsługi klienta
- Konsument kontroluje sytuację: jeden na trzech detalistów uważa, że silniejsza pozycja konsumentów (32%) wraz z większym i szerszym wyborem (na skutek konkurencji ze strony innych detalistów — 37%) to najważniejsze powody, dla których w sektorze handlu detalicznego następowały zmiany w okresie ostatnich pięciu lat.
- Detaliści coraz więcej inwestują w nowe rozwiązania technologiczne, aby móc nadążyć za wymaganiami konsumentów: w ciągu najbliższego roku 44% detalistów wprowadzi w swoich punktach sprzedaży technologie płatności zbliżeniowych, co sprawia, że obszar ten staje się najważniejszym obszarem inwestycji krótkoterminowych. Ponad jedna trzecia detalistów (35%) poniesie nakłady na inwestycje w nowe technologie, by rozwinąć i wzmocnić e-commerce i m-commerce (handel elektroniczny i handel przy użyciu urządzeń mobilnych).
-
Dzięki dostępowi do danych detaliści będą w stanie zidentyfikować pojedynczego konsumenta: spersonalizowane usługi są kluczowe dla sukcesu branży handlu detalicznego, co znajduje potwierdzenie w opinii wyrażanej przez detalistów, że dostęp do danych to drugi najważniejszy obszar inwestycji krótkoterminowych, których celem jest utrzymanie lojalności konsumentów i zwiększenie udziału w rynku.
41% badanych twierdzi, że wykorzysta te dane w okresie najbliższego roku, aby poprawić doświadczenia, jakie są udziałem konsumenta w kontakcie z ich produktami i usługami, podczas gdy dla 38% dane te będą pomocne w lepszej segmentacji konsumentów, a dla 39% — w zapewnieniu spersonalizowanych doświadczeń konsumenta w wielu kanałach. - Branża detaliczna czuje się zakładnikiem kolejnej technologii, zmieniającej reguły gry: 34% badanych jest zdania, że jakaś nieznana jeszcze dziś technologia będzie głównym czynnikiem zmiany oczekiwań konsumentów przed rokiem 2020, przez co nie można mieć pewności co do sposobu, w jaki należy prowadzić inwestycje.
- Mniejsze firmy wykorzystują swoją zwinność i szybkość: to uczucie niepewności rośnie do poziomu 49% w przypadku firm o obrotach sięgających lub przekraczających 500 milionów euro. Więksi detaliści częściej niż inni wskazują na spuściznę w postaci ich dotychczasowego sposobu funkcjonowania, jako na przeszkodę w oferowaniu wielokanałowych możliwości sprzedaży, jakich konsumenci oczekują. Dla przykładu: 70% dużych detalistów wymieniło wpływ tej spuścizny na szybkość wdrażania nowych możliwości na różnych światowych rynkach, podczas gdy takie obawy ma 60% spośród mniejszych firm w branży sprzedaży detalicznej. „W chwili obecnej firmy szybko nadążające za zmianami, małe i zręczne, wykazują większą elastyczność niż więksi od nich gracze rynkowi. Ale i ci najwięksi detaliści, którzy dużo inwestują w te obszary, stają się coraz bardziej zwinni”. — uważa Ian Cheshire, Dyrektor Naczelny firmy Kingfisher.
![E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane [© rainer_81 - Fotolia.com] E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/e-commerce/E-commerce-w-Polsce-2022-Sa-najnowsze-dane-248153-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)