Kadra zarządzająca w social media VIII 2012
2012-09-19 13:22
Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w social media VII 2012
Walka w sierpniu była wyjątkowo zacięta – większość firm opublikowała wyniki finansowe, z reguły dobre, spółki zaprezentowały nowe plany i strategie, nieraz zaskakujące czy dyskusyjne. Na drugim miejscu znalazł się Zygmunt Solarz-Żak, co jest sporym awansem – z 10. miejsca w lipcu. Trzecia pozycja należy do innej przedstawicielki energetyki i nadal jedynej kobiety w zestawieniu – Grażyny Piotrkowskiej-Oliwy, kierującej PGNiG.fot. mat. prasowe
Bossowie o największej ekspozycji
Na szczyt rankingu najbardziej medialnych bossów wskoczył Dariusz Lubera, prezes Tauronu
Energetyka
Największy udział w mediach miały w analizowanym czasie wystąpienia szefów firm branży energetycznej – głównie Dariusza Lubery, prezesa spółki Tauron Polska Energia. To opinia Lubery cytowana była w informacjach o planowanych przez URE karach dla spółek energetycznych za próby naruszenia praw odbiorców energii. Sporym zainteresowaniem mediów cieszyły się też zapowiedzi dotyczące aktualizacji strategii w spółce. Nie przeszła bez echa informacja o ofercie złożonej PGE przez firmę Tauron – spółka zarządzana przez Luberę chce współfinansować budowę pierwszej polskiej siłowni jądrowej, by mieć dostęp do energii.
Na drugim miejscu znalazła się Grażyna Piotrkowska-Oliwa, zarządzająca PGNIG. Wiodący koncern wydobywczy w Polsce zanotował stratę na sprzedaży gazu w pierwszym półroczu 2012 r. w wysokości 17 mln zł wobec 1 mld zł zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku, jednak – jak tłumaczy prezes firmy – zawiniły czynniki, na które spółka ma bardzo ograniczony wpływ.
Trzecie miejsce zajął Krzysztof Kilian, prezes PGE Polska Grupa Energetyczna. Wypowiedzi Kiliana publikowane przez media dotyczyły głównie wyników finansowych firmy. W pierwszym półroczu br. wszystkie najważniejsze wskaźniki finansowe największej polskiej firmy energetycznej - PGE - wzrosły w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Prezes Kilian podkreślił, że spółka zwiększa udział w rynku.
fot. mat. prasowe
Udział bossów w mediach wg branży
Największy udział w mediach miały w analizowanym czasie wystąpienia szefów firm branży energetycznej – głównie Dariusza Lubery
Telekomunikacja
Zygmunt Solarz-Żak kierujący Polkomtelem był najczęściej eksponowanym w mediach prezesem z branży telekomunikacyjnej. Solarz-Żak pojawiał się najczęściej w publikacjach na temat przetargu UKE na częstotliwości 1800 MHz. Sporo miejsca poświeciły media relacjonowaniu „porządków” w spółkach należących do biznesmena – Polkomtel zacieśnia współpracę z Cyfrowym Polsatem.

oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)